Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Hei, først vil jeg sei at jeg har googlet og finner bare symptomer hos barn. i går vokna jeg med feber (ikkje høy) mellom 38-38,5 Hodepine, kvalme, tett nese og nedsatt matlyst. I dag har feberen gått litt ned, jeg er enda vondt i haudet og ingen matlyst, tett nese og småkvalm. plutselig beginner det a komme små prikker(blemmer?) overallt på kroppen min så lurer på om disse symptomenne kan være symptomer på vannkopper hos voksne. gutten min hadde det før 2 veker siden. Jeg har googled det. og ser i hvertfall at det er symptomer hos barn , men vet ekki med voksne, er det samme symptomer? veit dokke det. Jeg har hørt at som voksen blir man kjempe syk når man har vannkopper, jeg har vært syk men ikkje kjempe syk hvis dokke forstår? Ikkje sei at jeg må ringe legen jeg bare leiter etter svar før dem som har erfart eller veit noe her. Ringer legen i morga hvis det ikkje blir betre.
Gjesten Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Jeg fant dette på nett: Symptoms of chickenpox in adults are similar to symptoms in children. Adult chickenpox symptoms can begin with 1 to 2 days of low-grade fever and tiredness. These early symptoms of chickenpox do not always occur before the chickenpox rash develops. Early adult chickenpox symptoms are followed by itchy blisters that first appear on the trunk, face, and scalp. These blisters can spread over the entire body, causing between 250 and 500 itchy blisters. The chickenpox rash can appear in three or more successive waves. Eventually, the blisters crust over. Ut fra det jeg fant, får jeg inntrykk at at sympomene stort sett er de samme for voksne og barn. Voksne har visst en tendens til å bli sykere enn barn blir, og man kan utvikle lungebetennelse.
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg fant dette på nett: Ut fra det jeg fant, får jeg inntrykk at at sympomene stort sett er de samme for voksne og barn. Voksne har visst en tendens til å bli sykere enn barn blir, og man kan utvikle lungebetennelse. Tusen takk før svar Jeg får krisse fingrer og håpe på at jeg ikkje har fått vannkopper Er det noen voknse her som har fått vannkopper som voksen?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Mannen min hadde det som voksen. Sykdomsforløpet er verre. Ville bestilt legetime om jeg var deg.
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Mannen min hadde det som voksen. Sykdomsforløpet er verre. Ville bestilt legetime om jeg var deg. Jeg beklager darlig norsk men hva betyr :Sykdomsforløpet ??
Gjest *Røyskatt* Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Det betyr at voksne blir sykere. Ofte mye sykere. Mannen min kunne aldri være alene for han mistet bevisstheten flere ganger. Hos voksne kan det komme mange komplikasjoner barna ikke får.
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Det betyr at voksne blir sykere. Ofte mye sykere. Mannen min kunne aldri være alene for han mistet bevisstheten flere ganger. Hos voksne kan det komme mange komplikasjoner barna ikke får. Nei uff da , stakkars han da er det ikkje sikkert at det er det jeg har, siden jeg har ikkje vært kjempe syk Tusen takk før svar
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Nei uff da , stakkars han da er det ikkje sikkert at det er det jeg har, siden jeg har ikkje vært kjempe syk Tusen takk før svar fikk han det før han fikk blemmene eller etter?
Gjest *Røyskatt* Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Blemmene dukket opp når han begynte å kjenne seg slapp, så samtidig.
NoName11 Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Mannen min har nettopp hatt vannkopper(noen uker siden) og han ble ikke noe særlig syk. Litt feber og kløe, men var på jobb hver dag uten problemer
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Mannen min har nettopp hatt vannkopper(noen uker siden) og han ble ikke noe særlig syk. Litt feber og kløe, men var på jobb hver dag uten problemer Oj er det så forskjellig? Men hvis jeg får det kan jeg nok ikkje gå på jobb? jobba i barnehage
NoName11 Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 Oj er det så forskjellig? Men hvis jeg får det kan jeg nok ikkje gå på jobb? jobba i barnehage Nei hvis du jobber i nærheten av andre bør du nok holde deg hjemme tror jeg
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Nei hvis du jobber i nærheten av andre bør du nok holde deg hjemme tror jeg Ja går kanskje til lege i kveld hvis det likna enda på vannkopper, barre før a bekrefte det. har fått 5 nye prikker etter jeg skrev den tråden
Minya Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 Det kan være vannkopper eller røde hunder/meslinger, begge sykdommene har lignende symptomer med røde prikker, men vannkoppene er væskefylte. Begge sykdommene er alvorlige for voksne mennesker, i enkelte tilfeller av vannkopper er man syk i to måneder før man føler seg bra igjen. Har du fra før nedsatt immunsystem kan det til og med være livsfarlig, selv om dette er i ekstremt få tilfeller. En tur til legen for å sjekke hva du har er et smart trekk. Da vil du også kunne få medisiner som lindrer og sykemelding om det trengs. Gå til lege så fort som mulig.
HvittHus Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Så lenge sønnen din hadde vannkopper for to uker siden er det usannsynlig at det er noe annet du har fått. Inkubasjonstiden på vannkopper er 10-20 dager, så det passer veldig bra med at sønnen din var syk for to uker siden. Du bør holde deg unna barn og voksne til koppene er tørket inn.
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #16 Skrevet 24. januar 2012 Det kan være vannkopper eller røde hunder/meslinger, begge sykdommene har lignende symptomer med røde prikker, men vannkoppene er væskefylte. Begge sykdommene er alvorlige for voksne mennesker, i enkelte tilfeller av vannkopper er man syk i to måneder før man føler seg bra igjen. Har du fra før nedsatt immunsystem kan det til og med være livsfarlig, selv om dette er i ekstremt få tilfeller. En tur til legen for å sjekke hva du har er et smart trekk. Da vil du også kunne få medisiner som lindrer og sykemelding om det trengs. Gå til lege så fort som mulig. Takk før svar Men er det ikkje litt dumt å gå til lege hvis jeg føler meg ikkje kjempe syk. føler meg syk skjønner du, men ikkje kjempesyk. har darlig matlist, svimmel, tett og vondt i haudet . trur ikkje jeg har feber, men har fått meir prikker
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #17 Skrevet 24. januar 2012 Så lenge sønnen din hadde vannkopper for to uker siden er det usannsynlig at det er noe annet du har fått. Inkubasjonstiden på vannkopper er 10-20 dager, så det passer veldig bra med at sønnen din var syk for to uker siden. Du bør holde deg unna barn og voksne til koppene er tørket inn. uffff... Håper enda på at det bare er varmeutslett eller noe . selv om jeg tvila på det
Gjest HollyDolly Skrevet 24. januar 2012 #18 Skrevet 24. januar 2012 Hei, først vil jeg sei at jeg har googlet og finner bare symptomer hos barn. i går vokna jeg med feber (ikkje høy) mellom 38-38,5 Hodepine, kvalme, tett nese og nedsatt matlyst. I dag har feberen gått litt ned, jeg er enda vondt i haudet og ingen matlyst, tett nese og småkvalm. plutselig beginner det a komme små prikker(blemmer?) overallt på kroppen min så lurer på om disse symptomenne kan være symptomer på vannkopper hos voksne. gutten min hadde det før 2 veker siden. Jeg har googled det. og ser i hvertfall at det er symptomer hos barn , men vet ekki med voksne, er det samme symptomer? veit dokke det. Jeg har hørt at som voksen blir man kjempe syk når man har vannkopper, jeg har vært syk men ikkje kjempe syk hvis dokke forstår? Ikkje sei at jeg må ringe legen jeg bare leiter etter svar før dem som har erfart eller veit noe her. Ringer legen i morga hvis det ikkje blir betre. Burde jeg oppsøke lege i morga eller burde jeg bare vente til jeg er betre? Det er vel lite legen kan gjøre før meg?
ToveM Skrevet 24. januar 2012 #19 Skrevet 24. januar 2012 Mannen min hadde vannkopper som voksen, og var ikke mye syk, han ble riktignok sykemeldt en uke,, men det var for ikke å smitte andre på jobb.
PepsiMax Skrevet 17. juni 2014 #20 Skrevet 17. juni 2014 Hei! Jeg har det samme nå, men ser ikke ut som det er noe væske i utslettene. Kan det likevel være vannkopper? Sliter med herpes nedentil, har forstått at det er nesten samme virus? Kan jeg ha begge deler samtidig? Utslettene på leggene og i ansiktet har kommet de to siste dagene, utslettene nedentil har jeg hatt i to uker. Førstegangsutbrudd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå