apekatt1 Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 (endret) I dag viser NRK første episode av den glimrende BBC serien Sherlock sesong 1. Episodene varer 90 minutter (altså en vanlig spillefilm), og omhandler Sherlock i et moderne samfunn (nåtid). Yes shit Sherlock, dette er uten tvil noe av det beste jeg har sett på TV siden The Wire, Deadwood og Sopranos. Det lønner seg å få med alle episodene for å bli kjent med karakterene, men det er delvis avsluttende for hver episode. Å ikke se denne serien er et tap, så om du ikke kan se i kveld ville jeg anbefalt og ta den opp, slik at du kan sette av fredag- eller lørdagskvelden. Serien har foreløpig to sesonger med tre episoder á 90 minutter, og den tredje sesongen kommer i 2013. Serien følger de gamle novellene om Sherlock med blant annet Hound of Baskerville, Irene Adler og hans erkenemesis. Endret 30. januar 2012 av apekatt1 4
Rumle Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Denne var virkelig god! Gleder meg til neste!
Gjest *Røyskatt* Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Ja, denne så jeg når jeg gikk på BBC, og har akkurat sett ferdig serie 2. Serien er knallbra og jeg anbefaler den til alle
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Satt på første episode nå og det virket veldig bra ja! Men nett-tv hakker sånn når jeg har på fullskjerm, så det var nesten litt håpløst å få sett det. Så bare de første 15 minuttene. Får prøve igjen litt senere.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Jeg liker også denne serien veldig godt. Moderniseringen fungerer for meg, bortsett fra at jeg savner at han røyker! Er liksom ikke helt det samme å se Sherlock Holmes med nikotinplaster, selv om det var tre av dem. At det var tre plaster er nok ikke tilfeldig, for når i boka han støtte på en vanskelig oppgave, var det jo "a three pipe problem". Men nikotinplaster--- nei, funker ikke for min del, altså, når jeg er vant til bøkenes Sherlock, som også kunne injisere seg med kokain i ny og ne, for eksempel.
kaprifolen Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Jeg så den og elsket den! Mannen, som stort sett ikke følger med på noe, så det var det beste han hadde sett på,tv! Helt spesiell og kanonbra!
apekatt1 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 29. januar 2012 (endret) Trådnavn nå endret til Sherlock BBC, så her kan dere konspirere om Sherlock og hans forhold til Dr. Watson . Good chat, folks! Endret 29. januar 2012 av apekatt1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Ser du har skrevet 20.30 i overskriften, men er det ikke 21.30 det går? Uansett, de som ikke fikk sett første episode har sjangsen til å se det gratis på nrk nett-tv frem til i morgen. De legger ut hver episode i en uke.
apekatt1 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #12 Skrevet 30. januar 2012 Ser du har skrevet 20.30 i overskriften, men er det ikke 21.30 det går? Uansett, de som ikke fikk sett første episode har sjangsen til å se det gratis på nrk nett-tv frem til i morgen. De legger ut hver episode i en uke. No shit Sherlock! Takk . Endres nå.
Cordelia Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 (endret) Sett første sesong på SVT, og gleder meg til sesong to. Sesongfinalen har visst skapt diskusjoner i UK da, det er noen gåter der manusforfatteren har lagt inn noen clue. Og driver folk nærmest sprø virker det som. Blir interessant..... Dette er hvorfor jeg foretrekker britiske tv-produksjoner. Endret 31. januar 2012 av Cordelia
Gjest Tirkes Skrevet 31. januar 2012 #14 Skrevet 31. januar 2012 Elsker den serien og krysser armer og bein for en sesong 3.
Gjest *Røyskatt* Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Elsker den serien og krysser armer og bein for en sesong 3. Den er allerede bekreftet 1
Luppa Skrevet 28. februar 2012 #16 Skrevet 28. februar 2012 Etter kveldens episode (den er ikke ferdig enda til dere som vil pirke, har sett den før) er jeg klar for å spekulere og konspirere! ELLER HVA?? Jeg har masse mer eller mindre gode teorier gravd fram på internett i desperasjon og sorg over at det blir et år til neste sesong...
Hoppetaujenta Skrevet 28. februar 2012 #17 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har nettopp revet meg i min manke og ikke helt visst hva jeg skulle tro ang. Sherlock`s "død". Så da lever han altså videre og serien fortsetter også på Nrk1 senere?
Bloodless Skrevet 28. februar 2012 #19 Skrevet 28. februar 2012 Har lest mange spinnville teorier, jeg også, men i følge manusforfatteren, så er det ingen som er spot on enda. Men blir spennende å se hvordan de forklarer det. Skulle bare ønske det ikke var så forbanna lenge til fortsettelsen.
Luppa Skrevet 28. februar 2012 #20 Skrevet 28. februar 2012 Det er bekreftet at det skal komme en sesong 3, og jeg tror ihvertfall spørsmålet er HVORDAN Sherlock overlevde (ikke OM), og om det var sant eller ikke det han sa; at alt bare var en bløff. Jeg tror IKKE han fortalte sannheten der på slutten, altså mener jeg Moriarty er en "ekte" skurk og ikke noe Sherlock har funnet på. Han sa åpenbart dette for å redde Watson de andre. Så hvordan overlevde han? Molly har såklart noe med det å gjøre, og syklisten som distraherte Watson da Sherlock traff bakken. Ellers er jeg ganske blank... Har lest masse teorier inkludert noen mystiske greier om hvordan man kan stoppe sin egen puls for en kort stund (innebærer en gummiball klemt mellom overkroppen og armen eller noe, og sherlock ble sett med en sprettball tidligere i episoden..) men synes det er en litt "kjedelig" forklaring. Hva tror deeeeeere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå