Gå til innhold

Trening når man er støl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere tilhengere eller motstandere av trening når man er støl? Syns det er så forskjellige oppfatninger. På den ene siden skal man liksom ha restitusjon nok, men på den andre siden skal man trene ofte nok...

Det er snakk om hver annen dag med forskjellige typer styrke eller forskjellige typer kondisjonstrening som egentlig ikke påvirker hverandre. Er 48 timer restitusjon nok når man fortsatt er støl?

Syns det er så lett å bruke stølhet som en unnskyldning for å droppe trening, men vil ikke trene bortkastet heller. Er så vanskelig å få inn den gode rutinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme lurer jeg på... "Ikke tren når du er støl, det er en grunn til at musklene er støle", "bare jogg en tur for å myke opp", "hvis du trener igjen etter to dager blir du mindre støl" (det siste høres litt ut som repareringspils)... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen treningsguru med masse viten, men jeg har ihvertfall ikke være å trene bare fordi jeg er støl.

Ja det er viktig med restitusjon, men det er sjeldent man har trent og er støl i hele kroppen. Har jeg trent styrke i underkropp en dag, hviler jeg underkropp neste dag, uansett om jeg er støl eller ikke. Men kan fint trene underkropp igjen 2 dager etter jeg sist trente det, uansett om jeg er støl enda eller ikke.

De dagene jeg da restituerer f.eks underkropp, kan jeg fint dra å trene overkropp eller cardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med at kroppen blir støl er fordi en har brukt en eller flere muskelgrupper. Man har revet "ned" musklene og de bygger seg opp igjen og dette føles sårt.

Det skal holde med et døgn for at de musklene skal restituere, i noen tilfeller føler en at en trenger 2 døgn. I denne luken er det ingen fare å trene en annen form for trening som stimulerer andre muskelgrupper.

Blir du støl av vekt trening, så er det ingen fare å jogge. For min del så hjelper det alltid med kardio, da det mykner opp hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Tja, er jeg støl fordi jeg har trent styrke kan jeg fint ta en rolig joggetur dagen etter, men jeg vil ikke ta en ny styrkeøkt tidligst andre dag med stølhet.

Helt i starten ventet jeg til jeg var helt normal igjen, men nå går det helt bra andre dagen. Blir ikke like støl når man har trent litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid støl og ble det også da jeg trente veldig aktivt(15 h i uka). Hvis jeg bare skulle trent når jeg ikke var støl ville jeg ha trent en gang i uka...så her blir det trening uansett. Trener helkroppsprogram med vekter 3 dager i uka, men tar det ikke to dager etter hverandre, og hvis kroppen virkelig protesterer så hører jeg selvsagt på den, men det skjer sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere tilhengere eller motstandere av trening når man er støl? Syns det er så forskjellige oppfatninger. På den ene siden skal man liksom ha restitusjon nok, men på den andre siden skal man trene ofte nok...

Det er snakk om hver annen dag med forskjellige typer styrke eller forskjellige typer kondisjonstrening som egentlig ikke påvirker hverandre. Er 48 timer restitusjon nok når man fortsatt er støl?

Syns det er så lett å bruke stølhet som en unnskyldning for å droppe trening, men vil ikke trene bortkastet heller. Er så vanskelig å få inn den gode rutinen!

det er når man er støl og restituerer at man bygger muskler. Overtrening har en negativ effekt. Søk på excercise program for women. Da finner du sikkert noe. http://www.bodybuilding.com/fun/aja1.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...