Gjest Grønnblomst Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Det er jo utrolig vanskelig å holde seg unna dritt som man ikke tåler, når de putter det i alt. De skulle i hvert fall ha fjernet dritten fra medisiner. Til og med tannkremer inneholder jo j****skapen. Endret 24. januar 2012 av Grønnblomst
Roo Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Du får nok mer respons om du poster denne på kropp og helse. Ellers er jeg enig, det er en fryktelig uting at det skal være melk/melkepulver i nesten alt. Det har kanskje med holdbarhet å gjøre?!
Drømmespill Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Jeg gikk på melkediett i ett halvt år, og kjenner meg godt igjen i frustrasjonen din! Der er nok mye som må lages fra bunn av, men det er mye som kan bli minst like godt hvis man erstatter med soya,havremelk eller kokosmelk
Tropic Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Jeg har hørt at grunnen til at det er melk i ALT i Norge er fordi vi har mye melk i norge, så det er billig for Gilde å kjøpe melk f.eks til å ha i pølsene sine f.eks.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Helt enig, kjempefrustrerende at de skal dytte melk (og andre animalske produkter) inn i alt mulig rart! Selv er jeg veganer så jeg spiser ikke noe som helst animalsk 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Det er veldig mange som blir psykisk syke av melkeprodukt pga melkeproteinet, på lik linje med glutenproteinet..
lille_fiol Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 uff,kjenner meg veldig igjen i dette.. Har slitt med mageproblemer i flere år nå. Fikk beskjed at jeg ikke har cøliaki av legen. men hver gang jeg spiser,ost får i meg melk,rømme eller typisk tomatsuppe i pose mat,blir jeg skikkelig dårlig,så det er melken jeg ikke tåler.og som du selv sa,det er jo melk i alt så er ikke spesielt lett å unngå.
sophiaM Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 uff,kjenner meg veldig igjen i dette.. Har slitt med mageproblemer i flere år nå. Fikk beskjed at jeg ikke har cøliaki av legen. men hver gang jeg spiser,ost får i meg melk,rømme eller typisk tomatsuppe i pose mat,blir jeg skikkelig dårlig,så det er melken jeg ikke tåler.og som du selv sa,det er jo melk i alt så er ikke spesielt lett å unngå. Da er det nok laktoseintolleranse du har. Cøliaki er allergi for gluten.
lille_fiol Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Da er det nok laktoseintolleranse du har. Cøliaki er allergi for gluten. Det kan godt stemme! er usikker på om han sjekket dette også,men jeg kan spørre når jeg skal til legen neste uke. Må inrømme at jeg trodde at cøliaki og laktoseintoleranse var noen lunde det samme :gjeiper:
Gjest Grønnblomst Skrevet 13. februar 2012 #11 Skrevet 13. februar 2012 (endret) woohoo! 'fant ut at helsekost har tannkrem uten melk og animaske stoffer og annet dritt. Litt dyrere, men det er det verdt Endret 13. februar 2012 av Grønnblomst
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå