Gå til innhold

Angående solosang i kirken..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sangen vår har vært "I don't want to miss a thing" med Aerosmith. Synes fortsatt at det er en søt sang, men er fryktelig usikker på om den kan brukes i kirken!? Synes på en side at den er altfor listepop til å ha i kirken, men på den andre siden er det jo sangen vår... Hmm.. Noen som har noen synspunkter? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg synes dere skal gå for sangen deres, og ikke tenke for mye på at det skal passe i kirken. :wink:

Skrevet

Alt av musikkinnslag i kirken skal godkjennes av organisten.

Gjest Poirot
Skrevet
Alt av musikkinnslag i kirken skal godkjennes av organisten.

Innimellom av presten også. Noen prester ønsker at teksten skal være forenelig med kirkens budskap.

(Man kan jo eks tenke seg et brudepar som har en satanistsang som "sin sang"...)

Skrevet

Alt sånt kan man jo ringe kirkekontoret og spørre om....

Skrevet

Hmm.. Det var ikke akkurat sånn jeg mente det. Lurte ikke på om vi får lov, men om vi ønsker det.. Hvis dere skjønner hva jeg mener? Ville dere hatt en sånn type sang, eller blir det helt teit? :oops:

Skrevet

Selv om du føler at sangen deres er "listepop" tror jeg ikke at folk tenker det når en solist synger den i kirka, og det er jo deres sang.

I og med at sangen betyr mye for dere, er det vel ikke noe tvil om dere kan ha den sangen i kirka? Jeg synes på ingen måte at den blir "liste-popaktig", det er en nydelig låt.

Skrevet

Takk, camie, det var jo egentlig det jeg ville høre... :hoppe:

Skrevet

Vi skal også ha en ballade fra ett rocke band!! :D

Skrevet

Reglene for bruk av musikkinnslag i bryllup er at presten skal godkjenne tekst og organist godkjenner det musikalske.

Stort sett blir det meste godkjent. Det er enkelte unntak. Sanger med innhold som går direkte mot kristendommen, banning, osv vil nok bli nektet.

Jeg kjenner ikke teksten på sangen til Aerosmith og kan derfor ikke vurdere den.

Lever teksten til presten og spør!

Hilsen Lampeskjerm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...