Tulling Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Var syk t.o.m ca Torsdag forrige uke, 3 uker med bronkitt. Det ene øret ble "tett" (Det er trykk i det og noe veske som gjør at jeg ikke hører hører noe særlig) Lege har sett på det to ganger da jeg var innom der, og det så "fint" ut. Og jeg har gått på antibiotikkur, så hvis det hadde vært ørebetennelse skulle det ha tatt det også (fikk noe som skulle ta "alt" det kunne vært, hestekur). jeg har forsøkt nesespray utallige ganger, dusjet inni nesa med vann. Holdt for nesa og prøvd å utligne trykk både ut og inn. Tørket ut øret med Qtips når det jeg har kjent at det har vært litt klamt. Det er ikke vondt, men det er slitsomt å høre mono. Klarer ikke høre hvor lyder kommer fra på samme måte som med hørsel på begge ørene. Noen som har forslag til til jeg ikke har prøvd som man kan gjøre selv ? Har lest litt om det, og man må visst gå ganske lenge før en lege i det heletatt vurderer å sjekke hva som skjer så lenge det ikke er vondt eller betent. Det er sikkert bare noe som henger igjen fra da jeg var syk, men jeg vil høre NÅ! Ikke hørt skikkelig på det øret siden i fjor.
Lubbe Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 (endret) Har ingen tips til hva du kan gjøre selv, men sist jeg hadde ørebetennelse og var skikkelig tett i ørene fikk jeg Rinexin av legen, det hjalp veldig, du kunne kanskje spurt om det hvis det plager deg sånn. Og for mye nesespray er jo ikke bra... Edit: Leste nettopp på pakningsvedlegget at det egentlig brukes for å motvirke tett nese, men fikk de pga ørebetennelse, og for meg hjalp de mot tette ører også... Endret 24. januar 2012 av Lubbe
Gjest EryMax Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Når jeg hadde øreverk som barn, så brukte farmoren min å varme matolje opp til kroppstemperatur å dryppe i øret. Det brukte å hjelpe, det går an å prøve noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Når jeg hadde øreverk som barn, så brukte farmoren min å varme matolje opp til kroppstemperatur å dryppe i øret. Det brukte å hjelpe, det går an å prøve noe slikt. Det gjorde en bekjent av meg på mitt barn da hun var seks. Etter et par dager måtte jeg ta henne med til legen, og han sa at vi ikke måtte finne på å dryppe varm matolje inn i øret, det gjorde bare vondt verre.
Tulling Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2012 Olje i øret åpner nok ikke opp en tett øretrompet Men joda, det er også prøvd bare for å teste.
Gjest EryMax Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Hvis det er noe som sitter fast inni der som ikke kommer ut, så kan det trenge litt oppmyking og hjelp for å komme ut.
Tulling Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2012 Det er trykk og veske, jeg hører det surkler. Øretrompeten er dreneringen til øret som ligger på innsiden og skal lede slim nedi nese/hals. At ølje lindrer en trommehinne i spenn tror jeg på, men jeg har ikke vondt. Så det gjør ingen forskjell. Lege har tittet i ørene mine to ganger, det er ingenting inni der.
Gjest EryMax Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Du må kanskje bare ta tiden til hjelp
Tulling Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2012 Det var ikke spesielt løsningsorientert. Det finnes alltid en løsning. Men nå tar jeg og det tette øret mitt kveld og satser på at kansje noen har noe å bidra med til jeg sjekker her i morgen
Gjest Louisa Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Hei:) Jeg var tett i ene øra i hele november og desember. Var hos legen etter en ukes tid, fordi jeg hørte jo ingenting og det var veldig plagsomt. Men det var ingenting han kunne gjøre, var visst væske som lå inni øret eller noe. Han sa jeg skulle vente et par uker for å se om det gikk over. Vel.. det gikk et par måneder. Bare å smøøre seg med tålmodighet;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå