Gå til innhold

Butikk eller dyrebutikk tørrfor til Pus?

Hedda84

Skal alle katter ha dyrebutikk tørrfor?  

3 stemmer

1. 1. Skal alle katter ha dyrebutikk tørrfor?

• Ja
      25
    • Nei, bare rasekatter
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har omplasseringskatt, den er sterilisert. Frøkna har ganske sensibel mage, og derfor gir vi henne spesialfôr. Kjøper 10 kgs sekker til ca 400,-. Synes ikke det er en upris når vi da har kattemat i månedsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig kattefor og hundefor er bare søppel. Jeg kjøper kun tørrfor på dyrebutikk/veterinær. Kjøper store sekker: 10kg kattemat til ilderne og 15kg sekker til hunden, det er billigst i lengden. Høykvalitetsfor inneholder alle vitaminer og mineraler som dyrene trenger så en trenger ikke tenke på ekstra tilskudd av det, i tilleg er dette foret mer konsentrert, noe som resulterer i at dyret spiser mindre mengde, som igjen resulterer i mindre bærsj, som gjerne er en fordel hvis man er i den situasjonen at en tar igjen dyrets ekskrementer. Billigfor inneholder masse "fyllstoff" som ikke er næring og dyret og de må spise desto mer, som bare går rett utigjen som stor mengde bærsj. Mine dyr får i allefall kun det beste!!!  :D

Enig her. Jeg har en balineser og tre "bastarder", de får alle sammen "dyrebutikk-for".

En annen ting som er viktig når det gjelder tørrfor; Det skal oppbevares lufttett! Jeg har en stor lufttett plastbøtte som jeg har fått "på kjøpet" i dyrebutikk. Den sørger for at foret ikke mister smaken på slutten av sekken. Royal Canin (som jeg bruker) har også sekker som du kan lukke helt etter åpning, sikkert noen av de andre som har det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...