Gå til innhold

How I met your mother


Gjest Macaron

Anbefalte innlegg

Fy søren HIMYM har blitt forferdelig dårlig. De burde ha gitt seg mens de var på toppen, men som de fleste andre dro de den for langt. Heldigvis har de tatt til vettet, selv om det er for sent.

Hvor langt har du sett? Synes sesong 6 og delvis 5 var ufattelig dårlig, men i sesong 7 tar det seg opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt har du sett? Synes sesong 6 og delvis 5 var ufattelig dårlig, men i sesong 7 tar det seg opp!

Har sett alt som har kommet ut til nå, minus den siste episoden. Jeg kan ikke si meg enig i at det har tatt seg opp, den eneste grunnen til at jeg fortsatt gidder å se serien er at når jeg først har holdt ut så lenge vil jeg gjerne få med meg slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en veldig lang, lang, lang historie om how I met your mother. Uten tv, så har jeg fulgt med på netflix. Sesong fem er den siste jeg har sett. Jeg syns det har blitt en alt for lang historie! Jeg lurer på hvem han gifter seg med. Ja, han har gått ut med romkameraten hennes, og hun var vært en elev i klassen hans. Hmmmmmmmmm.......

Anonym poster: fa1b9ca50ae86a2c989ba6c34835feab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet i serien er jo hvem er moren?

Etter å ha sett denne, kan vi jo konkludere med at

Victoria

ikke er henne.

Ja, men det har egentlig vært klart siden sesong 1 :) Hun var imidlertid "reserve-mor" i tilfelle serien ikke skulle få flere sesonger.

De mest populære teoriene per nå er "Love Solutions Girl" (jenta Ted skulle på date med i Milk, sesong 1, men som han aldri møtte) og "Bump Girl" (ei jente Ted skumper borti på et utested i No Tomorrow, sesong 3), samt at noen fortsatt tviholder på at det på et eller annet mystisk vis er Robin.

Det som uansett er sikkert er at

han møter henne i mai

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har egentlig vært klart siden sesong 1 :) Hun var imidlertid "reserve-mor" i tilfelle serien ikke skulle få flere sesonger.

De mest populære teoriene per nå er "Love Solutions Girl" (jenta Ted skulle på date med i Milk, sesong 1, men som han aldri møtte) og "Bump Girl" (ei jente Ted skumper borti på et utested i No Tomorrow, sesong 3), samt at noen fortsatt tviholder på at det på et eller annet mystisk vis er Robin.

Det som uansett er sikkert er at

han møter henne i mai

;)

Robin kan jo ikke få barn, så henne er det jo ikke

:P Og hun gifter seg jo med Barney :)

Victoria og Ted innleder jo et forhold igjen i sesong 7 eller noe. Men det ble jo slutt der fordi Ted måtte velge mellom henne og Robin.

Det er jo også en teori om at Ted gifter seg med søsteren til Barney, siden han omtaler Barney og Robin som "Aunt Robin and uncle Barney" - men tror det mer er bare vennskapelig..

Uansett - gleder meg til å få svar på alt :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methusalem

Hvordan noen kan tro at Robin er mora er helt utrolig.... Jeg mener om man har sett første episode i sesong 1 så er det jo ganske klart at hun ikke er mora.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, jeg ante faktisk ikke at det gikk på mandag kveld, takk for opplysningen :)

Jeg oppdaget denne serien i høst, og har blitt totalt hekta! Dette må være den beste komiserien som er laget siden Seinfeld :jepp:

Vurderer å kjøpe meg de gamle sesongene på DVD. Har mange episoder til gode da skjønner jeg, siden de er på sesong 7 i USA nå..!

Se på nett i stedet, da ligger alle samme ute i kronologisk rekkefølge.

Bare google free streaming of tv series, også ligger som regel denne serien under mest populære ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen kan tro at Robin er mora er helt utrolig.... Jeg mener om man har sett første episode i sesong 1 så er det jo ganske klart at hun ikke er mora.

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Jeg tviler sterkt på at moren er en vi vet navnet på. Det hadde blitt for dumt med tanke på at barna vet ha moren sin heter. For øvrig enig med Lurifix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methusalem

Hvordan da?

Da Ted sa disse ordene på slutten av epsidoen til sine barn "And that is how i met your AUNT Robin."

Og igjennom resten av serien er det ganske klart at Robin ikke er Mora. Det virker som noen bare ignorere fakta og velger og tro at Robin er mora når det er blitt gjort klart flere ganger at hun ikke er det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin kan jo ikke få barn, så henne er det jo ikke

:P Og hun gifter seg jo med Barney :)

Victoria og Ted innleder jo et forhold igjen i sesong 7 eller noe. Men det ble jo slutt der fordi Ted måtte velge mellom henne og Robin.

Det er jo også en teori om at Ted gifter seg med søsteren til Barney, siden han omtaler Barney og Robin som "Aunt Robin and uncle Barney" - men tror det mer er bare vennskapelig..

Uansett - gleder meg til å få svar på alt :biggrin:

Han sier også Aunt Lily og Uncle Marshall. Er jo ofte sånn i USA at man kaller foreldrenes beste venner tante og onkel. Vi vet jo at den gule paraplyen er til stede første gang han møter moren, så mange av hans tidligere dater/kjærester er lette å utelukke. Og nå vet vi jo hvor han møter henne og i hvilken setting også, så det vil være veldig åpenbart når det skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er moren en vi har møtt tidligere i serien? Er jo kjipt hvis det bare er en random.

F.eks i gossip girl var det spennende fordi det måtte være en av karakterene vi kjente.

Anonym poster: 7d1b7a3143627d56227da32b74f65bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Men er moren en vi har møtt tidligere i serien? Er jo kjipt hvis det bare er en random.

F.eks i gossip girl var det spennende fordi det måtte være en av karakterene vi kjente.

Anonym poster: 7d1b7a3143627d56227da32b74f65bfb

Vi har vel sett deler av henne her og der, men det er nok ikke noen som Ted kjenner fra før iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robin kan jo ikke få barn, så henne er det jo ikke

:P Og hun gifter seg jo med Barney :)

Victoria og Ted innleder jo et forhold igjen i sesong 7 eller noe. Men det ble jo slutt der fordi Ted måtte velge mellom henne og Robin.

Det er jo også en teori om at Ted gifter seg med søsteren til Barney, siden han omtaler Barney og Robin som "Aunt Robin and uncle Barney" - men tror det mer er bare vennskapelig..

Uansett - gleder meg til å få svar på alt :biggrin:

Angående Carly, halvsøsteren til Barney: (OBS! jeg spoiler s8ep14 fra 21.jan her)

Ted dater henne i Ring Up, sesong 8, så vi vet også at det ikke er henne

:) Tror serieskaperne bevisst gjorde litt narr av fansen og denne teorien, særlig siden Barney dro igang bryllupssermoni i leiligheten sin, osv :P

Ang. Victoria, jepp, de dater i begynnelsen av ses 8, men vi visste allerede at hun ikke kunne være moren, det var nok mest for at Ted skulle få nøstet opp den løse tråden om de to ville funket eller ikke, ref diskusjonen Robin og Ted har på sykehuset i The Magicians Code, sesong 7 :)

Og ja, det burde være temmelig soleklart at Robin ikke er moren (hun kan feks umulig være barnas biologiske mor, ihht Symphony of Illumination, sesong 7), men av en eller annen merkelig grunn er det utrolig mange som tvilholder på den teorien, og de har usedvanlig kreative måter å argumentere for den på :P

Jeg er mest spent på om vi faktisk får se moren i sesongfinalen i mai eller om de kommer til å dra det ut i neste sesong...også mulig at ses 9 kommer til ha en "How I met your father"-vri, serieskaperne har sagt at de kommer til å gå for en litt annerledes narrativ neste sesong, så det kan bli spennende :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes HIMYM har en helt annen stil, om jeg kan kalle det det, enn Friends har. De er jo begge bygget opp som en typisk sitcom, men bortsett fra det så ser jeg ikke de store likhetene.

Ser flere likhetstrekk jeg! Bare noen forskjeller og HIMYM er mer moderne. De møtes i bar i stede for cafe, er kjærlighetsintriger innad gruppa, "venner i byn komedie"

Og mange av karakterene kan man se likheter på for eksempel Ross og Ted, Barney og Joey, Chandler og Marshall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser flere likhetstrekk jeg! Bare noen forskjeller og HIMYM er mer moderne. De møtes i bar i stede for cafe, er kjærlighetsintriger innad gruppa, "venner i byn komedie"

Og mange av karakterene kan man se likheter på for eksempel Ross og Ted, Barney og Joey, Chandler og Marshall.

Jeg er helt enig, jeg synes seriene er veldig like, med det unntak, selvfølgelig, at HIMYM er mer moderne. De gjorde vel også litt narr av det selv i en episode ganske tidlig, gjorde de ikke det? Jeg mener jeg husker en episode der de henger på en kafé, og kommenterer på slutten at det definitivt er kulere å henge i en bar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Ser flere likhetstrekk jeg! Bare noen forskjeller og HIMYM er mer moderne. De møtes i bar i stede for cafe, er kjærlighetsintriger innad gruppa, "venner i byn komedie"

Og mange av karakterene kan man se likheter på for eksempel Ross og Ted, Barney og Joey, Chandler og Marshall.

Etter å nylig ha sett 8 sesonger av Friends på rappen, på grunn av ekstrem prokrastinering, så har jeg enderet mening. De har jo til og med flere vitser som er så og si nøyaktig de samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Methusalem

Men er moren en vi har møtt tidligere i serien? Er jo kjipt hvis det bare er en random.

Anonym poster: 7d1b7a3143627d56227da32b74f65bfb

Nei mora er ikke blitt sett enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...