AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er plattfot og har problemer med f.eks. skisko, støvler og enkelte andre fottøy. Problemet bare øker, så nå er tida inne for å skaffe hjelp. Jeg antar jeg trenger noen spesialtilpassede ileggssåler? Hvordan går jeg fram? Må jeg via fastlegen og få en henvisning et sted, eller kan jeg ta direkte kontakt med noen som fikser sånt?
fruBeist Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Tror det er en ortoped som fikser sånt. Er ikke sikker på om du må innom fastlege, da jeg fikk mine såler var det via helsesøster på barneskolen. Dette minner meg på at mine 18-20 år gamle såler kanskje ikke funker optinmalt lenger, og burde ta meg en tur for å få noe nytt
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg gikk direkte til en privat ortoped, som videre henviste meg til røntgen og ortopedtekniker, som tilpasset såler for meg. Disse må byttes ut en gang årlig, og man søker om støtte (slik at man bare betaler egenandel) for fem år av gangen. Hva slags såler eller hjelpemiddel du må ha, kommer an på nøyaktig hva som er galt med foten din. Jeg har feilstillinger som gjør at foten belastes feil. Har hatt såler i 4 år, og har nå blitt henvist til ny røntgen av fastlegen (har ikke råd til privat denne gang) fordi smertene har bevegd seg lenger oppover i leggene/knærne. Dette er ikke noe teknikeren kan hjelpe med, derfor må jeg igjen til en ortoped. Håper dette hjalp deg litt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå