Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og i "gamle dager" ble man også mye mer syk pga dårlig hygiene. Det er jo bare å lese litt historie så ser man det

Det var vel hovedsaklig fordi man hadde dårlig mathygiene/håndhygiene. Neppe fordi kroppen hadde litt gammel svettlukt og tåfis og at sengetøyet var brukt i en måned.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skifter på sengetøyet 2 ganger per uke. Det kan fint være at det er helt unødvendig, men jeg gjør det fordi jeg er så glad i å legge meg i rent sengetøy. Tør nesten å påstå at det gjør at jeg sover bedre.

(Synes at det å ha rent sengetøy er prikken over i´en, når hele kåken er ren, skal også sengetøyet være rent.)

Lufter dyner og puter når jeg bytter på senga, hvis været tillater det.

Vasker dynener og puter 2 ganger per halvår. Har vinter- og sommerdyner.

Endret av laperla
  • Liker 1
Skrevet

Du skrev 4-5 ganger i året. Så hver 3 måned da. 92 dager i samme sengetøy....

4-5 ganger er et ca tall, noen ganger kan det selvsagt være både 6 og 7 ganger pr. år, f.eks. ved sykdom eller dersom sengetøyet virkelig ser skittent ut eller lukter fælt.

92 dager i samme sengetøy blir det ikke, det blir på det meste rundt 50-60. Ferier o.l. gjør at jeg ikke tilbringer 365 dager pr. år i min egen seng.

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Jeg skifter ca annenhver uke, noen ganger oftere hvis jeg føler for det :) Sover i truse/pysj, har ikke sex i senga og sover alene. Synes det er veldig godt å legge seg i nytt sengetøy! Lufter dyna ca 1-2 ganger i mnd.

Skrevet

4-5 ganger er et ca tall, noen ganger kan det selvsagt være både 6 og 7 ganger pr. år, f.eks. ved sykdom eller dersom sengetøyet virkelig ser skittent ut eller lukter fælt.

92 dager i samme sengetøy blir det ikke, det blir på det meste rundt 50-60. Ferier o.l. gjør at jeg ikke tilbringer 365 dager pr. år i min egen seng.

Utrolig at folk kan leve så skittent....

Skrevet

Hver søndag morgen tar jeg av sengetøy og hiver dyner og puter ut til lufting, det er en grei rutine som gjennomføres såfremt vi er hjemme, om ikke tar jeg det noen dager før eller etter. En gang innimellom henger vi også overmadrassen ut. Er vi syke bytter jeg hver 1-2 dag.

Dyner og puter vaskes når vi bytter fra sommer- til vinterdyner.

Skrevet

Skifter hver uke,sommer som vinter.Dyner og puter henger ute til lufting like ofte.

Anonymous poster hash: 352a9...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...