kubrak Skrevet 24. januar 2012 #61 Skrevet 24. januar 2012 Håper virkelig at du dusjer daglig. Tenk på de rundt deg! LOL! lolwat? Tror ikke jeg skjønte spøken. zomglulz trololololo
^littletoomuch Skrevet 25. januar 2012 #62 Skrevet 25. januar 2012 Jeg skifter hver fredag, godt å starte helgen med rent sengetøy. Lufter dyner og puter hver 14. dag ca, og jo kaldere jo bedre. Og her hvor jeg bor så blir ikke dynene fuktig av å komme inn i varmen igjen. Ellers vil jeg legge til at jeg prøver å tenke på miljøet opp i all sengetøybyttingen, så om det ikke er skittent(etter min standard) så lar jeg vær med å bytte i noen dager ekstra.
Chelmon Skrevet 25. januar 2012 #63 Skrevet 25. januar 2012 Men blir ikke dyna da helt våt/fuktig når du tar den inn igjen? Nei den er bare veldig veldig kald, en gang begynte det å snø og da ble den litt fuktig men før den rekker og bli varm er den tørr også. Bare pass på at den ikke blir hengende ute når det er varmegrader, da blir den nok helt sikkert fuktig!
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #64 Skrevet 25. januar 2012 Hvorfor det? Det lukter aldri vondt av dem. Har alltid gjort det slik. Og det gjorde mine foreldre også. Ingen som har skiftet sengetøy der hver måned. Det tar man ved behov. Man svetter en halv til 1 liter om natta da! Og forresten, går du i den samme buksa eller genseren i 4 måneder før den vaskes også??
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #65 Skrevet 25. januar 2012 Lurer på hvor ofte man skiftet sengetøy "i gamle dager". Neppe etter 1-2 uker. Da var det heller ikke vanlig å dusje 2 ganger for dag, man tok vel en storbaljevask og vasket håret en gang i uka. Tror mange av kg-brukerne hadde bukket under. Psykisk. 3
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #67 Skrevet 25. januar 2012 Lurer på hvor ofte man skiftet sengetøy "i gamle dager". Neppe etter 1-2 uker. Da var det heller ikke vanlig å dusje 2 ganger for dag, man tok vel en storbaljevask og vasket håret en gang i uka. Tror mange av kg-brukerne hadde bukket under. Psykisk. Noen av dem tror også vi blir syke av å "bare" dusje 3-4 ganger i uka! 2
Gjest Consensio Skrevet 25. januar 2012 #68 Skrevet 25. januar 2012 Og i "gamle dager" ble man også mye mer syk pga dårlig hygiene. Det er jo bare å lese litt historie så ser man det
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #69 Skrevet 25. januar 2012 Det vet alle...men at man blir syk av dusje annenhver dag er tull!
Gjest Consensio Skrevet 25. januar 2012 #70 Skrevet 25. januar 2012 Det vet alle...men at man blir syk av dusje annenhver dag er tull! Det er sant, man trenger ikke bli hysterisk verken den ene eller den andre veien. I mine øyne burde man MINST skifte sengetøy en gang i måneden og dusje et par ganger i uka.
Gjest Tekola Skrevet 25. januar 2012 #71 Skrevet 25. januar 2012 Det lurer jeg litt på, siden det alltid fokuseres på dusjingen. Er det ingen andre som vasker seg med klut, lenger? Det virker som at man kun er ren hvis man dusjer?
Kine28 Skrevet 25. januar 2012 #73 Skrevet 25. januar 2012 Bytter ca. to ganger i uka. Nytt sengetøy er min hverdagsluksus
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #74 Skrevet 25. januar 2012 Man svetter en halv til 1 liter om natta da! Og forresten, går du i den samme buksa eller genseren i 4 måneder før den vaskes også?? Javel, og? Hvorfor lukter det da ikke av sengeklærene dersom man svetter så mye pr. natt? Det lukter jo greit ille av treningstøy og andre klær når man svetter og når det har gått en liten stund. Kan det være at jeg ikke svetter noe særlig om natten kanskje? Kanskje det kanskje ja! Hva har klesskiftene mine med sengeklær å gjøre?
mittlilleland Skrevet 25. januar 2012 #75 Skrevet 25. januar 2012 Vi bytter annenhver uke. Men ofte bytter vi oftere. Lufter dyna og putene hver gang jeg skifter. Da lufter jeg soverommet hele dagen med dyna og putene hengende ut vindu. Frisk og godt å legge seg i når kvelden kommer. Man kjenner liksom selv når man burde skifte. Kjenner det på lukten, stoffet og jeg føler faktisk at jeg begynner å klø, om det går litt lang tid. vet ikke om det er oppi hode eller ikke, men jeg må hvertfall føle at det er helt rent hvis jeg skal sove i det.
2ne2 Skrevet 25. januar 2012 #76 Skrevet 25. januar 2012 Det lurer jeg litt på, siden det alltid fokuseres på dusjingen. Er det ingen andre som vasker seg med klut, lenger? Det virker som at man kun er ren hvis man dusjer? Å vaske seg med klut er noe jeg forbinder med da jeg var liten. Kalt og grusomt. Kan ikke huske sist jeg gjorde det, og jeg eier faktisk ikke en eneste badeklut i dag!
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #77 Skrevet 25. januar 2012 Javel, og? Hvorfor lukter det da ikke av sengeklærene dersom man svetter så mye pr. natt? Det lukter jo greit ille av treningstøy og andre klær når man svetter og når det har gått en liten stund. Kan det være at jeg ikke svetter noe særlig om natten kanskje? Kanskje det kanskje ja! Hva har klesskiftene mine med sengeklær å gjøre? Man har jo som med klær sengetøyet tett inntil kroppen, det blir skitnet til av svette,bakterier, midd, døde hudceller og sikkel. Alle mennesker svetter om natta. Hvis du ikke vasker sengetøyet ditt på 4 mnd veier det mest sannsynlig også mer enn det gjorde da du la det på. Det øker vekt av smuss, bakterier, døde hudceller og midd.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #78 Skrevet 25. januar 2012 Man har jo som med klær sengetøyet tett inntil kroppen, det blir skitnet til av svette,bakterier, midd, døde hudceller og sikkel. Alle mennesker svetter om natta. Hvis du ikke vasker sengetøyet ditt på 4 mnd veier det mest sannsynlig også mer enn det gjorde da du la det på. Det øker vekt av smuss, bakterier, døde hudceller og midd. 4 måneder? Jeg skifter da sengetøyet oftere enn det.
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #79 Skrevet 25. januar 2012 Det lurer jeg litt på, siden det alltid fokuseres på dusjingen. Er det ingen andre som vasker seg med klut, lenger? Det virker som at man kun er ren hvis man dusjer? Jo jeg vasker meg med klut hvis jeg har dusjet kvelden før eller hvis jeg hopper over en dag.
Djungelvrål Skrevet 25. januar 2012 #80 Skrevet 25. januar 2012 4 måneder? Jeg skifter da sengetøyet oftere enn det. Du skrev 4-5 ganger i året. Så hver 3 måned da. 92 dager i samme sengetøy....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå