Audrina Skrevet 24. januar 2012 #41 Skrevet 24. januar 2012 Hver søndag. Minst! Vi sover også nakene, noe som gjør at det faktisk kan sammenlignes litt med undertøy (for de som sover nakne), til deg som påpekte at det ikke kan det. Legger oss aldri skitne, svette eller (jeg) med sminke, men kroppsvæsker og annet skit blir det alltids litt av likevel. Dyner og puter luftes ca. annenhver gang det skiftes på.
Gjest just words Skrevet 24. januar 2012 #42 Skrevet 24. januar 2012 Hver søndag. Minst! Vi sover også nakene, noe som gjør at det faktisk kan sammenlignes litt med undertøy (for de som sover nakne), til deg som påpekte at det ikke kan det. Legger oss aldri skitne, svette eller (jeg) med sminke, men kroppsvæsker og annet skit blir det alltids litt av likevel. Dyner og puter luftes ca. annenhver gang det skiftes på. Var nok meg som påpekte det. Jeg Sover også naken, har også sex i sengen men skifter ikke flere ganger i uken på grunn av det. Synes fortsatt ikke at man er uhygienisk om man skifter sengetøy hver 14 dag eller hver 3 uke. Synes fortsatt ikke at sengetøy og undertøy kan sammenlignes. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #44 Skrevet 24. januar 2012 En gang om dagen Skifter du sengetøy hver dag?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #45 Skrevet 24. januar 2012 heheheeeee tuller du eller? Håper for din og andre i nærheten av deg sin skyld at du dusjer sånn høvlig grundig om morran hver dag iallfall. LOL. Håper virkelig at du dusjer daglig. Tenk på de rundt deg! LOL! 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #46 Skrevet 24. januar 2012 Jeg skifter sengetøy 1-2 ganger i uka, og dusjer alltid før jeg legger meg. Jeg hadde aldri klart å sove i samme sengetøy i 2-3 uker, synes det er ekkelt. Bytter dere undertøyet deres hver 14.dag også? Det er flere årsaker til at jeg ikke skifter sengetøy mer enn 2-3 ganger pr. halvår. For det første skyldes det at jeg har vokst opp med det. Mine foreldre skiftet ikke sengetøy oftere enn det. For det andre har jeg aldri merket noe lukt i sengklærne. For det tredje blir de skiftet dersom det merkes at det er noe lukt eller skittent, f.eks. ved sykdom hvor jeg i alle fall svetter en del når jeg har feber. Da skiftes det med det samme. For det fjerde ser jeg ikke behovet av å måtte skifte det flere ganger hver måned, og det koster en del å måtte vaske alt dette. For det femte legger jeg meg aldri skittent, jeg sover heller ikke naken der. Og jada, for de som måtte lure. Jeg dusjer daglig, jeg skifter undertøy daglig, det samme med sokker, skjorter osv. Gjør dere det? 3
2ne2 Skrevet 24. januar 2012 #48 Skrevet 24. januar 2012 Bytter sengetøy hver 14 dag, eller ved behov! Men har ett spm om midd. Holder det å bare lufte/riste dyna i samme slengen som man skifter sengetøy? Vasker såklart dyner og puter en ett par ganger i året, men det er kun på sommeren når dynene kan tørke ute.
Chelmon Skrevet 24. januar 2012 #49 Skrevet 24. januar 2012 (endret) På vinteren når det ikke er meldt nedbør, men er kuldegrader bruker jeg å henge dem ute på dagtid slik at de fryser, da dør vel det meste som skulle kose seg der inne? edit: kan ikke å skrive norsk Endret 24. januar 2012 av Chelmon
2ne2 Skrevet 24. januar 2012 #50 Skrevet 24. januar 2012 Det var lurt! Da blir det frossene dyner til fredag!
bundy Skrevet 24. januar 2012 #51 Skrevet 24. januar 2012 Skifter du sengetøy hver dag? Jepp. Meg/samboeren gjør det.
Gjest Iah Skrevet 24. januar 2012 #52 Skrevet 24. januar 2012 Skifter som regel hver uke, men det hender det går 14 dager. Elsker å legge meg i rent sengetøy og søndag er den store husarbeidsdagen hjemme hos meg og da gjøres alt slikt.
Gjest Tekola Skrevet 24. januar 2012 #53 Skrevet 24. januar 2012 Etter å ha lest igjennom denne tråden fikk jeg en sterk trang til å skifte sengetøy! Hm... Finne en eller annen måte å lufte dynene på. Har liksom ingen stativer utendørs, og vinduskarmene våre egner seg ikke akkurat for dyner. Vi skifter vel rundt en gang i måneden, tror jeg. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Sover begge med t-skjorte/pysj/nattøy, da.
mas Skrevet 24. januar 2012 #54 Skrevet 24. januar 2012 Det går maks 14 dager i mellom hver gang vi skifter på sengene, da henges også alle dyner og puter ut for lufting. Tar gjerne ut madrassene (overmadrassen i vår seng og madrassene i ungene sine senger) for å lufte de også hvis været tillater det.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #55 Skrevet 24. januar 2012 På vinteren når det ikke er meldt nedbør, men er kuldegrader bruker jeg å henge dem ute på dagtid slik at de fryser, da dør vel det meste som skulle kose seg der inne? edit: kan ikke å skrive norsk Men blir ikke dyna da helt våt/fuktig når du tar den inn igjen?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #56 Skrevet 24. januar 2012 Det er flere årsaker til at jeg ikke skifter sengetøy mer enn 2-3 ganger pr. halvår. For det første skyldes det at jeg har vokst opp med det. Mine foreldre skiftet ikke sengetøy oftere enn det. For det andre har jeg aldri merket noe lukt i sengklærne. For det tredje blir de skiftet dersom det merkes at det er noe lukt eller skittent, f.eks. ved sykdom hvor jeg i alle fall svetter en del når jeg har feber. Da skiftes det med det samme. For det fjerde ser jeg ikke behovet av å måtte skifte det flere ganger hver måned, og det koster en del å måtte vaske alt dette. For det femte legger jeg meg aldri skittent, jeg sover heller ikke naken der. Og jada, for de som måtte lure. Jeg dusjer daglig, jeg skifter undertøy daglig, det samme med sokker, skjorter osv. Gjør dere det? Selv om du ikke kjenner lukten betyr det ikke at det faktisk ikke lukter. Man kjenner ofte ikke sin egen kropp / sovelukt 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #57 Skrevet 24. januar 2012 Selv om du ikke kjenner lukten betyr det ikke at det faktisk ikke lukter. Man kjenner ofte ikke sin egen kropp / sovelukt Du kan ikke tro at det går an å ha det velduftende når man ikke er fanatisk med sengeskifte? 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #58 Skrevet 24. januar 2012 Du kan ikke tro at det går an å ha det velduftende når man ikke er fanatisk med sengeskifte? Hæ? Jeg tror det heller er du som er fanatisk med å IKKE skifte på senga. 2
Sukkerklumpen! Skrevet 24. januar 2012 #59 Skrevet 24. januar 2012 Skifter hver 14 dag, og lufter både dyne og pute hver gang været er ok
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #60 Skrevet 24. januar 2012 Hæ? Jeg tror det heller er du som er fanatisk med å IKKE skifte på senga. Nå må du lære deg å lese. Jeg skifter på senga. Men jeg skifter ikke hver uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå