Gjest Consensio Skrevet 23. januar 2012 #21 Skrevet 23. januar 2012 Ja vel. Nytter ikke å være hysterisk. Som sagt, dette er noe jeg er vokst opp med. Har aldri vært snakk om å skrifte sengetøy så ofte som to ganger hver måned. Syke har hverken, jeg, mine foreldre eller søsken blitt av det. Det er forskjell på å være hysterisk og det å tydeligvis gi totalt blaffen. Man ligger i sin egen svette, midd og annet drit, æsj Jeg syns ikke selv jeg er så hysterisk, kunne sikkert ha byttet sengetøy mer sjeldent, men ville aldri latt det gå mer enn MAX 4 uker mellom hver gang Eneste grunnen til at jeg bytter en gang i uka er fordi jeg elsker følelsen av å legge meg på i et rent soverom med en ren seng. Også har jeg en bedre halvdel så det fører til at man har sex i senga. Er man alene så er det kanskje ikke så nøye å skifte så ofte (blir jo litt mindre svette og andre kroppsvæsker) 1
monkey Skrevet 23. januar 2012 #22 Skrevet 23. januar 2012 har altfor sensitiv hud,skifter hver uke... hva mener dere egentlig med å lufte dyna? er ikke det litt risky,å ha det i åpent luft og få krypdyr på den??
Gjest Consensio Skrevet 23. januar 2012 #23 Skrevet 23. januar 2012 er ikke det litt risky,å ha det i åpent luft og få krypdyr på den?? Dyna er ingen krypdyrmagnet. Er man usikker så rister man bare dyna før man tar den inn. 1
Mooria Skrevet 23. januar 2012 #24 Skrevet 23. januar 2012 Jeg skifter sengetøy 1-2 ganger i uka, og dusjer alltid før jeg legger meg. Jeg hadde aldri klart å sove i samme sengetøy i 2-3 uker, synes det er ekkelt. Bytter dere undertøyet deres hver 14.dag også? 2
Gjest just words Skrevet 23. januar 2012 #25 Skrevet 23. januar 2012 Jeg skifter sengetøy 1-2 ganger i uka, og dusjer alltid før jeg legger meg. Jeg hadde aldri klart å sove i samme sengetøy i 2-3 uker, synes det er ekkelt. Bytter dere undertøyet deres hver 14.dag også? Er det mulig å være så useriøs. Ja det er jo det samme å bytte undertøy og det å bytte på sengen. Si meg bytter du undertøy etter hvilken dag du skifter på sengen. 1- 2 ganger i uken? Viss ikke, hva søren har undertøy med sengetøy å gjøre? En trenger ikke være overhysterisk for å være uhygienisk selv om du måtte mene det 6
Gjest Wilhelmine Skrevet 23. januar 2012 #26 Skrevet 23. januar 2012 Hver 14. dag normalt. ... Og nei, bytter undertøy hver dag Har senga mi alene da, legger meg aldri fyllesyk (drikker ikke) eller med sminke, dersom det har noe å si, så noen hadde nevnt slike ting.
Sofiemor Skrevet 23. januar 2012 #27 Skrevet 23. januar 2012 Skifter sengtøy 4-5 ganger i året. Vasker aldri puter og dyner. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #28 Skrevet 23. januar 2012 Bytter det hver 14. dag ca. Vi har aldri sex i senga, legger oss aldri nakne eller fulle, så jeg syns det er ofte nok.
Pixtive Skrevet 23. januar 2012 #29 Skrevet 23. januar 2012 Skifter når eg føler det er på tide, som nå f.eks... Det er gått en en uke siden sist. Oftest fra 7-14 dager.
kubrak Skrevet 23. januar 2012 #30 Skrevet 23. januar 2012 (endret) Skifter sengtøy 4-5 ganger i året. Vasker aldri puter og dyner. heheheeeee tuller du eller? Håper for din og andre i nærheten av deg sin skyld at du dusjer sånn høvlig grundig om morran hver dag iallfall. LOL. Redigering: Jeg skifter forresten annenhver uke, stort sett på en søndag. Men skifter putetrekk hver 2.-4. dag av kvisehensyn (snur av og til puta etter et par dager) . Dusjer hver dag om morgenen. Endret 23. januar 2012 av kubrak 2
Litia Skrevet 23. januar 2012 #31 Skrevet 23. januar 2012 La nå folk bytte sengeklær så ofte de vil selv. Så lenge de ikke lukter, og dere slipper å ligge i det, så er det vel ikke deres problem hva andre gjør? Vi bytter så ofte som mulig, om vi kan si det sånn. Har ingen fast rutine på det, men det blir 2-3 ganger i måneden. Har dessverre ingen mulighet til å henge ut dynene her vi bor, men rister dem jevnlig, og pleier å henge de over stoler osv. innimellom, med vinduet på vid vegg, for å la dem lufte seg litt. 2
Casall Skrevet 23. januar 2012 #32 Skrevet 23. januar 2012 1 gang i uka, har vinduet oppe på soverommet om dagen uansett temperatur, henger dynene ut vinduet og lufter dem iblant.
kubrak Skrevet 23. januar 2012 #33 Skrevet 23. januar 2012 La nå folk bytte sengeklær så ofte de vil selv. Så lenge de ikke lukter, og dere slipper å ligge i det, så er det vel ikke deres problem hva andre gjør? Greit med basic hygiene da. En persons uhygiene kan f.eks. bety en annen persons sykdom. Vi tar hverandre i hendene, tar på dørhåndtak, puster inn bakterier som kommer fra andre, osv osv. Høres kanskje hysterisk ut, men man kommer seg ikke unna sannheten. 2
Gjest snoopy_93 Skrevet 23. januar 2012 #34 Skrevet 23. januar 2012 Når jeg har hatt mye besøk av kjæresten er det rundt 2uker. Når jeg ikke har noe overnattingsbesøk av kjæresten kan jeg bruke samme sengetøyet i 1mnd ca. (Bruker en dyne i 2uker før jeg bytter til den andre dyna og puta. Haha )
Gjest snoopy_93 Skrevet 23. januar 2012 #35 Skrevet 23. januar 2012 henger dynene ut vinduet og lufter dem iblant. Det gjør jeg også. Eller jeg setter opp tørkestativet ute (spesielt om vinteren) og legger dynene oppå for å lufte seg. Synes det er utrolig deilig å legge seg i nylufta dyne
iskaffe Skrevet 24. januar 2012 #36 Skrevet 24. januar 2012 Pleier å gjøre det hver 14 dag, men av gjerne før det også. Da luftes også dyner og puter. Blir ekstra deilig når det er 15 minus utenfor. Men jeg kjenner det jo godt egentlig når senga trenger å skiftes. Trekket virker liksom tynnere og tar til seg mer fukt enn før. Føles nesten kaldere ut, uten at jeg kan forklare hvorfor. Da får jeg helt noia og klarer nesten ikke sove. Men da jeg bodde alene og hadde min egen seng var jeg ikke like nøye på det. :P 1
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #38 Skrevet 24. januar 2012 (endret) bytter mellom hver 7 og hver 14 dag. Har dobbeltseng med to dyner og fire puter, så egentlig kunne jeg ha kommet unna med å bare legge meg på andre siden i senga og bruke den andre dyna og puta, da kunne jeg latt det gå en måned... jeg skifter jo ut rent sengetøy med rent sengetøy Liker at det matcher da.. På sommeren lufter jeg dynene og putene hver dag, men på vinteren blir det sjeldnere. Endret 24. januar 2012 av uAnonymBruker
dida Skrevet 24. januar 2012 #39 Skrevet 24. januar 2012 Skifter minst hver 14. dag, men ofte før det har gått så lang tid. Merker veldig godt når det er på tide å skifte, og det kommer helt an på hva jeg har bedrevet i sengen min i mellomtiden
Chelmon Skrevet 24. januar 2012 #40 Skrevet 24. januar 2012 Jeg elsker nytt sengetøy! Nytt sengetøy er virkelig en av livets små gleder! :strix: :strix: Bytter gjerne 2-3 ganger i uka om vaskemaskinen tilater det. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå