AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #1 Skrevet 23. januar 2012 Herregud, jeg skjønner ikke at det er mulig å være så desperat etter å få flere medlemmer. De maser og maser og maser og maser! De er jo ikke noe opptatt av kundenes ve og vel i det hele tatt, de er bare opptatt av å tjene mest mulig penger. Moren min fikk et gavekort på tre dager med gratis trening fordi jeg vervet henne. Hun har ikke bundet seg og det koster ikke penger. Men allerede første dagen med gavekortet får hun ikke gå i fred. Det er jo ikke noe gavekort når en desperat salgskjerring nesten tvinger deg til å skrive under på medlemskontrakt der du binder deg for et helt år. "Det er nok best å skrive under nå med en gang". "Akkurat nå har vi såååå bra tilbud". "Tror du ikke datteren din vil at dere skal trene sammen". Jeg blir helt kvalm. De irriterer bare kundene, og jeg fatter ikke at de heller prøver å selge tjenestene sine på en litt mer god og psykologisk måte. Ingen får lyst til å komme igjen et sted der de blir mast på. De burde latt henne trene i fred i tre dager, og SÅ spurt om hun kunne tenke seg å bli medlem. Dessuten bedriver de jo telefonterror. Ringer og ringer og ringer og ringer helt til kundene får noia. Nei, jeg er ikke SATS-ansatt som prøver å få folk til å hate Elixia. Men jeg er Elixia-medlem som irriterer meg over deres elendige kundebehandling. Noen som er enige? 14
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #2 Skrevet 23. januar 2012 Jeg var medlem et år, men så orka jeg ikke mer. Jeg foretrekker å jogge ute og være aktiv "på ordentlig" når sommern kommer, så jeg var veldig lite tilstede på elixia den sommeren jeg var medlem. Tror du ikke de begynte å ringe meg?? "Kanskje på tide å trene igjen??" sa han som ringte meg. Hva er greia? Prøve å gi kundene dårlig samvittighet? Er ikke så veldig begeistra for de som står ute på gata for å verve heller. En gang på vei til jobb så fikk jeg en fotball i trynet, begynte nesten å grine. Så jeg ser rundt meg prøver å finne ut hvor den kom fra, og rett bak meg står det plutselig en hip fyr i knallgrønne klær og bare "gårre bra eller? Hahahahaha, du får begynne å trene på elixia så kanskje du klarer å ta imot neste gang". Det er nok ikke alle som er like ille, og jeg skjønner at det for de fleste bare er en jobb. Men elixia burde seriøst slappe av litt når det kommer til markedsføring. Jeg kjenner flere som har meldt seg ut, enn som har meldt seg inn på grunn av markedsføringen deres! 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Jeg var medlem et år, men så orka jeg ikke mer. Jeg foretrekker å jogge ute og være aktiv "på ordentlig" når sommern kommer, så jeg var veldig lite tilstede på elixia den sommeren jeg var medlem. Tror du ikke de begynte å ringe meg?? "Kanskje på tide å trene igjen??" sa han som ringte meg. Hva er greia? Prøve å gi kundene dårlig samvittighet? Er ikke så veldig begeistra for de som står ute på gata for å verve heller. En gang på vei til jobb så fikk jeg en fotball i trynet, begynte nesten å grine. Så jeg ser rundt meg prøver å finne ut hvor den kom fra, og rett bak meg står det plutselig en hip fyr i knallgrønne klær og bare "gårre bra eller? Hahahahaha, du får begynne å trene på elixia så kanskje du klarer å ta imot neste gang". Det er nok ikke alle som er like ille, og jeg skjønner at det for de fleste bare er en jobb. Men elixia burde seriøst slappe av litt når det kommer til markedsføring. Jeg kjenner flere som har meldt seg ut, enn som har meldt seg inn på grunn av markedsføringen deres! Fy faen så frekt. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Fy faen så frekt. Den første gangen de ringte brydde jeg meg ikke noe særlig, tenkte at det var hyggelig og motiverende. Problemet var vel heller det at de etter det ringte minst 2-3 ganger i uka resten av sommeren. Så jeg ble ganske lei av å måtte forklare hvorfor jeg ikke hadde vært der så ofte, gang på gang. Burde vel kanskje fått med dette i teksten.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #5 Skrevet 23. januar 2012 Noen som er enige? Det kan jeg skrive under på ja. Tok meg lang tid å bli kvitt dem, og jeg har ikke engang satt mine bein innafor døra hos dem noensinne! Ei venninne registrerte meg på noe uforpliktende vervegreier, jeg visste ikke om det engang før det begynte å rase inn med sms'er og telefoner flere ganger hver uke med "tilbud om ditt og datt" og "nå må du snart.." osv. Jeg ringte og ba dem slutte, men de ville ikke høre på det øret, og maste bare i vei om alle grunnene til at jeg burde bli kunde. Så jeg sa at jeg er IKKE interessert, og jeg trenger faktisk ikke begrunne det, og da sa de okaaay greit. Nytta det? Nei. Jeg ringte dem vel tre-fire ganger til, samme sak. Så sendte jeg en illsint mail, om at jeg kom til å klage til Forbrukerrådet og TV2 Hjelperdeg og Forbrukerinspektørene og whatnot, samt fortelle alle jeg noensinne møter resten av mitt liv at de må for guds skyld holde seg unna Elixia fordi [diverse frustrerte usakligheter], hvis de ikke sluttet å plage meg. Da først ble det stille. Skal nevnes at venninna mi registrerte fem i samme slengen og samtlige av de andre 4 hadde samme problem som meg. Hun har lovet på tro og ære at det ikke skal skje igjen.. 2
femme_pilot Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Jeg går på sats og veldig glad for det.. Her er det kjempe hyggelige folk men de finnes ikke plagsomme.. Hadde min mor med på gratis uke med trening,et tilbud de hadde og det eneste "maset" de kom med var at om hun lurte på noe var det bare å spørre... GO SATS! 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Det kan jeg skrive under på ja. Tok meg lang tid å bli kvitt dem, og jeg har ikke engang satt mine bein innafor døra hos dem noensinne! Ei venninne registrerte meg på noe uforpliktende vervegreier, jeg visste ikke om det engang før det begynte å rase inn med sms'er og telefoner flere ganger hver uke med "tilbud om ditt og datt" og "nå må du snart.." osv. Jeg ringte og ba dem slutte, men de ville ikke høre på det øret, og maste bare i vei om alle grunnene til at jeg burde bli kunde. Så jeg sa at jeg er IKKE interessert, og jeg trenger faktisk ikke begrunne det, og da sa de okaaay greit. Nytta det? Nei. Jeg ringte dem vel tre-fire ganger til, samme sak. Så sendte jeg en illsint mail, om at jeg kom til å klage til Forbrukerrådet og TV2 Hjelperdeg og Forbrukerinspektørene og whatnot, samt fortelle alle jeg noensinne møter resten av mitt liv at de må for guds skyld holde seg unna Elixia fordi [diverse frustrerte usakligheter], hvis de ikke sluttet å plage meg. Da først ble det stille. Skal nevnes at venninna mi registrerte fem i samme slengen og samtlige av de andre 4 hadde samme problem som meg. Hun har lovet på tro og ære at det ikke skal skje igjen.. Akkurat det samme skjedde meg, bortsett fra at det var 2 venninner som signa meg opp på noe greier. En i Oslo og en i Drammen. De maser ille nok fra det ene stedet, men to i samtidig! FY FAEN!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er medlem og opplever ikke noe pes. Jeg meldte meg inn uten noen kampanje. Bare fordi de da hadde samarbeid med et fysikalsk senter og noen av fysioterapeutene også var treningsveiledere. Ikke ble jeg oppringt når jeg ikke har trent heller uansett hvor mange måneder jeg var borte. Jeg har lest om den pågående markedsføringen og synes det er vel pågående. Jeg er fortsatt medlem fordi jeg er fornøyd og det passer i forhold til livet ellers. Vurderer å melde meg ut og inn på et annet senter som nå har startet opp i nærmiljøet mitt, men siden jeg fortsatt går på studentrabatt så er det ingenting som kan matche det jeg betaler nå.
Gabbs Skrevet 23. januar 2012 #9 Skrevet 23. januar 2012 Fy faen da, har knapt hørt noe sånt før. På treningssenteret der jeg trener betaler man 299 i måneden, melder seg inn på nett og plukker opp dørkortet i rema-butikken ved siden av. Tror knapt de hadde giddet å ringe meg hvis jeg hadde sluttet å betale uten å melde meg ut først ;P Men de som trener der er relativt seriøse, komme, trener og går. Ikke noe tull. Må vel nevnes at jeg og har hørt nesten ekstremt mye bra om Kaliber gym i Trondheim. Så hvis du bor der kan jo det være ett alternativ til Elixia
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #10 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er medlem og opplever ikke noe pes. Jeg meldte meg inn uten noen kampanje. Bare fordi de da hadde samarbeid med et fysikalsk senter og noen av fysioterapeutene også var treningsveiledere. Ikke ble jeg oppringt når jeg ikke har trent heller uansett hvor mange måneder jeg var borte. Jeg har lest om den pågående markedsføringen og synes det er vel pågående. Jeg er fortsatt medlem fordi jeg er fornøyd og det passer i forhold til livet ellers. Vurderer å melde meg ut og inn på et annet senter som nå har startet opp i nærmiljøet mitt, men siden jeg fortsatt går på studentrabatt så er det ingenting som kan matche det jeg betaler nå. Du opplever ikke pes fordi du allerede er medlem. De har allerede fått fanget deg i edderkoppnettet sitt. De peser for det meste de som ikke er medlemmer allerede.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #11 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er trådstarter. Jeg skaffet jo min mor et "gavekort" på tre dager gratis trening. Det viste seg at det var tre dager på RAD. Alle burde vite at dersom man er helt u-trent kan det være direkte farlig å trene så mange dager på rad. Hun selgerdama nevnte ingenting til MEG om at man måtte trene tre dager på rad. Hun sa bare at man fikk tre dager med gratis trening. De unngår jo å fortelle sannheten, og får tilbudet til å virke kjempebra når det egentlig er dårlig. Det sier seg selv at min mor på over 100 kg heller ville fordelt de tre dagene utover uka enn å trene tre dager på rad. Det ender jo bare med at hun blir overtrent og mister motivasjonen. Idioti fra ende til annen.
Mooria Skrevet 23. januar 2012 #12 Skrevet 23. januar 2012 Den første gangen de ringte brydde jeg meg ikke noe særlig, tenkte at det var hyggelig og motiverende. Problemet var vel heller det at de etter det ringte minst 2-3 ganger i uka resten av sommeren. Så jeg ble ganske lei av å måtte forklare hvorfor jeg ikke hadde vært der så ofte, gang på gang. Burde vel kanskje fått med dette i teksten. Da er det bare å svare at du ble utsatt for en ulykke/ brakk ryggen/ har amputert foten (eller noe lignende) og at du dessverre ikke har mulighet til å komme dit for å trene på en stund. Da kommer de garantert til å la deg være i fred:) Jeg har et lignende triks som jeg bruker på slitsomme telefonselgere..som jeg har RESERVERT meg mot..liksom. De ringer jo fra overalt, til og med på kontortelefonen min (!) og skal prakke på meg alt mulig ubrukelig skrot. Så når de starter samtalen med: "Hei, snakker jeg med Mooria?", så svarer jeg at "nei, jeg beklager men hun er dessverre død." Det fungerer! 4
Gjest Swipper Skrevet 23. januar 2012 #13 Skrevet 23. januar 2012 Da er det bare å svare at du ble utsatt for en ulykke/ brakk ryggen/ har amputert foten (eller noe lignende) og at du dessverre ikke har mulighet til å komme dit for å trene på en stund. Da kommer de garantert til å la deg være i fred:) Jeg har et lignende triks som jeg bruker på slitsomme telefonselgere..som jeg har RESERVERT meg mot..liksom. De ringer jo fra overalt, til og med på kontortelefonen min (!) og skal prakke på meg alt mulig ubrukelig skrot. Så når de starter samtalen med: "Hei, snakker jeg med Mooria?", så svarer jeg at "nei, jeg beklager men hun er dessverre død." Det fungerer! Hahaha! Dødsbra, den skal jeg ta neste gang!
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #14 Skrevet 23. januar 2012 Jeg går på sats og veldig glad for det.. Her er det kjempe hyggelige folk men de finnes ikke plagsomme.. Hadde min mor med på gratis uke med trening,et tilbud de hadde og det eneste "maset" de kom med var at om hun lurte på noe var det bare å spørre... GO SATS! Jeg har trent begge steder og Elixia er en mye, mye bedre treningskjede. Bare synd at de ødelegger alt med den utrolig slitsomme masingen deres.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #16 Skrevet 23. januar 2012 Jeg synes også de er slitsomme, og jeg har bare truffet dem på gaten...
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #17 Skrevet 23. januar 2012 Ei venninne av meg trener fast på Elixia, og jeg var på besøk hos henne en gang og ble med på Elixia. Siden venninnen min var medlem så kunne jeg bli med gratis en time, det var helt greit for de. Pokker som jeg angret, hele den timen, fra ende til annen, prøvde de å selge meg medlemskap, det var SÅÅÅÅÅÅ BRA TILBUD DUKANBAREIKKEGÅGLIPPAVDETSERRU!!!!!! og whatnot, faen heller, jeg ble nesten helt skrullete. Skal aldri mer inn der, skjønner ikke at jeg kom meg unna.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 23. januar 2012 #18 Skrevet 23. januar 2012 Jeg er innom Carl Berner daglig og fy for et mas... der sloss Elixia, Sats og Fresh (elns) om plassen, og alle de stakkars jævlene som må forbi plassen for å komme seg hjem fra jobb, blir overfalt. Makan. Jeg er lei av ballonger og pampletter stappa oppi nesa av hyperaktive treningskledde folk. Så jeg meldte meg inn hos EVO jeg. Ingen som maser der. Ingen bindingstid heller.
riotgrrrl Skrevet 23. januar 2012 #19 Skrevet 23. januar 2012 Da er det bare å svare at du ble utsatt for en ulykke/ brakk ryggen/ har amputert foten (eller noe lignende) og at du dessverre ikke har mulighet til å komme dit for å trene på en stund. Da kommer de garantert til å la deg være i fred:) Elixia maste en del på meg også, men sluttet utrolig nok da jeg sa jeg var innestengt på en psykiatrisk institusjon fordi jeg hadde prøvd å drepe den frekke ekspeditøren på Rimi, og at jeg mest sannsynlig var paranoid schizofren. Så jeg kunne ikke komme å trene hos dem Ble stille fra den kanten da ja, gitt! 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #20 Skrevet 23. januar 2012 Huff, hater Elixia pga det maset! Husker de stod nede i byen der jeg jobber hver j*vla dag hele fjor sommer. Måtte nærmest klatre over dem og sende mitt mest avvisende blikk hver dag. NEI, JEG ER IKKE INTERESSERT. JEG TRENER FOR 1/5 AV PRISEN DERES ET ANNET STED!!! Søsteren min har fått sånn 3 dagers gaverkort av dem. Jeg har litt lyst å bruke det, fordi jeg har ei venninne som trener der. Tror dere de sjekker legitimasjon (mtp at søsteren min sitt navn står på gavekortet og ikke mitt) ? Og er det mulig å oppgi falsk nr? Så de ikke ringer og plage meg:p Hadde vært morsomt å gi dem blod på tann og late som jeg var interessert for så å aldri ta tlf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå