Gå til innhold

Småspiser brød hele tiden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått en (u)vane å spise brød på jobb. Tar skalker fra brødmaskinen (jobber i matbutikk), og går rundt og knasker på disse. Kan tenke meg at jeg spiser ca 3 skiver på jobb ut i fra disse skalkene. Klarer ikke å gå lengre enn 3 timer uten mat, så dersom jeg ikke spiser disse skalkene går jeg nesten 6 timer uten mat (fra 07.30 til ca 13:00). Spørsmålet er om jeg kan legge på meg av slik småspising dersom jeg ikke overstiger det daglige kaloriinntaket. Har slanket meg en del, men på feil måte da jeg kuttet ut ting jeg liker. Merker nå at jeg driter litt i hva jeg spiser, og hiver derfor i meg blant annet skiver som jeg nesten ikke spiste på et halvt år. Spiser dog så og si aldri usunt og godteri.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å ha med gulrøtter eller frukt eller lignende, eller Rugsprø eller noe annet som er lite og enkelt å spise mellom måltidene? Jeg tror ikke 3 brødskiver er drepen for kostholdet (spørs jo selvsagt hva du spiser ellers :) ), men er nok sunnere å spise noe med mindre kalorier og mindre hvetemel. Går det an å ta seg 3-5 minutter til å spise en sunn yoghurt, for eksempel? Eller begrense brødinntaket til én skive? Jeg antar du spiser både frokost og lunsj, og da blir det kanskje litt mye med tre skiver innimellom der? Men igjen, er vanskelig å si når man ikke kjenner til kosthold eller aktivitetsnivå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg småspiser brød på jobb, spiser jeg ikke noe til lunsj. Så kan på en måte si at skivene blir lunsjen. Er ganske aktiv på jobb, sitter aldri i ro. Prøver å trene 2 ganger i uken, men i det siste har jeg ikke hatt så mye tid til overs. Ellers går jeg av og til på tur med hunden, blir som regel ca 2 timer per dag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenom tema, men får dere lov til å spise skalkene fra brødskjæremaskinen? Vi fikk beskjed om at det var oppsigelsesgrunn (samme med å smake på smågodt eller frukt/grønt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått en (u)vane å spise brød på jobb. Tar skalker fra brødmaskinen (jobber i matbutikk), og går rundt og knasker på disse. Kan tenke meg at jeg spiser ca 3 skiver på jobb ut i fra disse skalkene. Klarer ikke å gå lengre enn 3 timer uten mat, så dersom jeg ikke spiser disse skalkene går jeg nesten 6 timer uten mat (fra 07.30 til ca 13:00). Spørsmålet er om jeg kan legge på meg av slik småspising dersom jeg ikke overstiger det daglige kaloriinntaket. Har slanket meg en del, men på feil måte da jeg kuttet ut ting jeg liker. Merker nå at jeg driter litt i hva jeg spiser, og hiver derfor i meg blant annet skiver som jeg nesten ikke spiste på et halvt år. Spiser dog så og si aldri usunt og godteri.

Takker for svar :)

Småspising sies å være effektivt når det kommer til slanking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...