Gjest gjest1 Skrevet 2. januar 2004 #1 Skrevet 2. januar 2004 På mine ny innkjøpte soltørkede tomater er det en slags krystaller. Hva er det, er det farlig? Det ser ut som et slags mugg, men på nært hold ser man at det er en slags krystaller
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2004 #2 Skrevet 27. februar 2004 Har av en eller annen tussete grunn ikke fått kastet disse før i går. Var idag og skulle kjøpe nye. Men i alle pakkene var det slike krystaller. Ingen som vet hva det er? Jeg torde ikke å kjøpe nye tomater.
Miapia Skrevet 27. februar 2004 #3 Skrevet 27. februar 2004 Måtte bare gå og ta en kikk på mine soltørkede tomater som jeg har liggende, men så ingen krystaller... Var de på innsiden eller på skallsiden? Hørtes litt rart ut... Hva pleier du å bruke soltørkede tomater til, forresten? Vet ikke helt hva jeg skal bruke restene til... :-)
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2004 #4 Skrevet 27. februar 2004 inni tomaten om du skjønnerhva jeg mener. Det var på nesten alle tomatene i den gamle pakken. Og i butikken var det og i alle pakkene. skal gå innom en annen butikke senere. Jeg bruker soltørkede tomater til mye. Har brukt å marinere dem i olje og hvitløk. Nydelig hakket i salater og på skiver med fetaost. I tomatsauser og på pizza. Osv.
Virra Skrevet 27. februar 2004 #5 Skrevet 27. februar 2004 Jeg pleier å kjøpe soltørkede tomater som ligger i olje m/krydder. Tror ikke jeg har sett noen krystaller....? Jeg pleier å skjære tomatene i skiver og steike de sammen med f.eks. kylling, svinekjøtt eller biffstrimler. I tillegg har jeg også presset marinert hvitløk i steikepanna og steiker alt på en gang. Blir en utrolig god smak av krydderoljen til tomatene og marinaden som hvitløken ligger i. Så har jeg vanlig ris og bernaisesaus til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå