Gå til innhold

Syk pga jobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har siden aug. 2011 jobbet 100% og kjenner at jobben begynner å ta på.. Begynte ganske tidlig med at noen av de ansatte viste sider av seg selv som de kunne ha lagt fra seg hjemme før kommer på jobb. Vi er 4 heltidsansatte i den avd jeg holder til og 2 av disse har laget en god del trøbbel fra starten av, disse har vært inn på møter med sjefene opp til flere ganger men ingenting blir gjort. Har også en leder som ikke kan sin jobb, skaper også dårlig stemning på jobb i tillegg til de to andre ansatte. Det er veldig mye frustrasjon og sinne i bildet, fryktelig mye faktisk. Har tatt opp med leder og øvrige sjefer at jeg ikke trives på jobb og at det ikke burde være slik og de er helt enige.

Jeg har vært sykemeldt siden nov. pga graviditetsplager og skal nå prøve meg på jobbing igjen. Jeg prøvde forrige uke, men klarte bare 4 timer på jobb.. 50% sykemeldt så det går jo bra, men ble sengeliggende etter jobb. Sov i 4 timer da jeg kom hjem, var helt tom for energi. Hadde i tillegg veldig(!) stiv nakke og hodepine der det dunker like hardt i nakken som i hele hodet..ble sengeliggende frem til fredag da ting begynte å bli bedre. Lørdags kveld begynte jeg å kjenne det igjen, og i dag er det veldig ille. Jeg er ganske sikker på at det er pga jobben jeg sliter med dette, for jeg går å gruer meg til å jobbe.. Trives ikke i det hele tatt!

Det jeg lurer på er om legen kan sykemelde meg over lengre tid pga dette? Jeg har veldig lyst til å jobbe igjen, men ikke der jeg jobber nå.. Kommer IKKE tilbake dit etter endt permisjon. Jeg har sett på nye jobber, men det er omtrent umulig da jeg har oppsigelsestid på 3 mnd. Da er jeg jo 7-8 mnd på vei når jeg skal i ny jobb og alle vet at det er vanskelig å få tak i en 100%stilling med stor gravidmage.. :(

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Vil så gjerne jobbe, men ender opp med å bli så syk at jeg blir sengeliggende.. Vil jo ikke ha det slik uke etter uke, mnd etter mnd.. Vil jo i tillegg kunne glede meg over det som skjer i magen min også, noe det ikke blir tid til. Alltid syk og null energi.

Unnskyld for rotete innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Ville egentlig bare sagt akkurat dette til en lege jeg stoler på, hadde jeg vært deg. Stress er ikke bra for babyen eller for deg.

Lykke til, håper du finner en løsning som passer deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...