liv Skrevet 24. januar 2012 #21 Skrevet 24. januar 2012 Penger, tilsvarende det herrebunaden koster på egen konto til bunad når han er ferdig utvokst om han ønsker seg bunad. 2
Sulosi Skrevet 24. januar 2012 #22 Skrevet 24. januar 2012 Her var det mange gode tips ) Jeg har ikke bestemt meg ennå for hva jeg gir min men det står mellom penger til mopedlappen, båtførerkurs eller ny gitar. Det kommer helt an på hvor mye jeg har å gi etter at selskapet er betalt. Er jeg skikkelig uheldig blir selskapet å regne som gave...tiden vil vise.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #23 Skrevet 25. januar 2012 Mange kjekke tips. Tar gjerne imot flere. Takker og bukker. ts
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #24 Skrevet 9. januar 2016 Vi har konfirmant til våren (gutt), så jeg bumper denne. Han er en uvøren type, så klokke og speilreflekskamera utgår både pga det, og pga manglende interesse for sånt. Han ønsker seg spill-PC, men det er absolutt ikke noe vi ønsker å gi. (Ønsker ikke å legge til rette for enda mer spilling enn det allerede er, og tenker det er noe han kan kjøpe seg selv for pengene han får fra familien ellers.) Vi ønsker ikke å gi penger, fordi det blir en stor sum, og vi av erfaring vet at han ønsker å bruke penger på mye tull. Han er en impulsiv type, og angrer gjerne på lite gjennomtenkte kjøp i ettertid, pluss at vi ikke orker evige diskusjoner rundt planer om kjøp av dyre ting som vi er dypt uenige i.. Så hva gir man da? Han driver med idrett, men ingenting som krever dyrt utstyr som er aktuelt i konfirmasjonsgave.. Er ikke friluftstypen. Har tenkt litt på at det går an å gi penger hvis det er mulig å øremerke dem til boligformål i fremtiden? Gavebudsjettet er på 20.000. Tips mottas med takk! Anonymkode: 19059...f9f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #25 Skrevet 9. januar 2016 Gavekort på førerkort begrenset opp tl den summen dere har lyst til å gi, også får han evt legge til resten selv. Anonymkode: 22a3f...df9
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #26 Skrevet 9. januar 2016 Binde de opp i boligkjøp? Går kanskje ikke an å få BSU når man er konfirmant? Anonymkode: e4b76...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #27 Skrevet 9. januar 2016 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Binde de opp i boligkjøp? Går kanskje ikke an å få BSU når man er konfirmant? Anonymkode: e4b76...6e4 Tror du kanskje skal lese deg opp på BSU-ordningen. Det er ikke noe vits i å sette penger på en BSU-konto før man har høy nok skattbar inntekt slik at man får glede av skattefradraget. Dumt å kaste bort mulighetene forvet skattefradrag bare fordi noen har "lyst" til å sette inn penger der. Da fins det evt andre alternative spareordninger de heller bør benytte. Anonymkode: 22a3f...df9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2016 #28 Skrevet 9. januar 2016 Penger til bunad, evt. søljer, knapper, kniv ol som trengs? Bil? Lappen? Anonymkode: 48735...767
♥Missy♥ Skrevet 9. januar 2016 #29 Skrevet 9. januar 2016 Første som slo meg var lappen, enten til bil eller moped. Dere kan også vudere å melde han inn i TOBB el, for da får han ansinitet og fordeler den dagen han skal kjøpe seg bolig selv. Ellers så tror jeg ungdommer setter veldig pris på penger, og dess fortere de lærer seg å prioritere og styre disse dess bedre er det når de en dag flytter ut. De kan jo stå på konto til det er noe han har lyst å kjøpe som dere er med og bestemmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå