Gå til innhold

Er banning skadelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor får filmer med noen f-bomber ofte høyere aldersgrenser, gjerne 18? Hva skjer om en på kanskje 12-13 år hører noen si F-ordet? Og hvorfor er noen banneord mer greit, sånn som damn?

Jeg har sett flere filmer som har 18-årsgrense der jeg faktisk ikke kan forstå hvorfor. Det er kun litt nakenhet og banning som gjorde at filmen fikk 18-årsgrense. Det er jo latterlig.

Og hvorfor er banning og nakenhet sett på som verre enn at noen blir drept (så lenge det ikke er detaljert)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, den seksuelle lavalder er 18 mange steder i USA. Og ungdommer er jo veldig påvirkelige, jeg tror i grunnen det er derfor de setter høye grenser på filmer med banning. Ser unge mye banning, vil de banne selv. Enkelt og greit. Banalt, men sant.

Skrevet

banning er vanlig der jeg kommer fra på Hedmarken. I Oslo banner man ikke nesten.

Mye banning betyr lite ordforråd tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet

I Oslo banner man ikke nesten.

Hæh? Jeg synes jeg hører fryktelig mange som banner her jeg. :o

Men enig i det siste.

Skrevet

Det er vel Nord-Norge som er på bannetoppen. Kanskje de burde ha egne aldersgrenser på kino?

Skrevet

banning er vanlig der jeg kommer fra på Hedmarken. I Oslo banner man ikke nesten.

Haha, jeg banner kjempemye, men likevel har jeg et godt over middels ordforråd. :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...