Gå til innhold

Fiskekaker

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hva er godt tilbehør til fiskekaker, synes dere? Vi spiste alltid fiskekaker med kokte poteter til da jeg vokste opp hjemme, pluss rødbet, løk og råkost. Det er greit nok, men jeg synes egentlig det blir litt feil med kokt potet. Tørt og smaken passer ikke. Likevel føler jeg det mangler noe med bare rødbet. Har dere noen andre tips? Fiskekake i pitabrød, noen som har prøvd det?

Endret av JollyJolly
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskekaker i brun saus med kålstuing OG kokte poteter er det beste syns jeg.

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg bruker grove hamburgerbrød, tomater, sylteagurk og salat til. Fiskeburger :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ovnsstekte rotgrønnsaker (f.eks. gulrot, sellerirot, poteter og rødløk) og hjemmelaget aioli er veldig godt til fiskekaker. :)

• Liker 1
Skrevet

Her er det stekte mandelpoteter med dill og pepper, gulrøtter, og yoghurt med urter og snaskens i. Mmm.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg liker veldig godt råkostsalat og tartarsaus. Eller kokte gulrøtter og en annen grønnsak, f.eks. brokkoli, pluss smeltet smør med gressløk. Eller fish 'n' chips-lignende tilbehør; ovnsbakte potetbåter, "mushy peas" og tartarsaus. :)

Skrevet

Så mange bra tips! YUM!

Tusen takk!!

Skrevet

Jeg liker veldig godt råkostsalat og tartarsaus. Eller kokte gulrøtter og en annen grønnsak, f.eks. brokkoli, pluss smeltet smør med gressløk. Eller fish 'n' chips-lignende tilbehør; ovnsbakte potetbåter, "mushy peas" og tartarsaus. :)

Det høres supergodt ut - lager du tartarsaus selv?

Skrevet

Kokte poteter OG brun saus, kålstuing, råkost og brokkoli.

Gjest Ludovie
Skrevet

Det høres supergodt ut - lager du tartarsaus selv?

Ja! :) Jeg vet ikke om det er "ekte" tartarsaus jeg lager, men jeg pleier å blande majones, finhakket sjalottløk, kapers og sylteagurk. Synes det er kjempegodt. :)

Skrevet

Vi spiser det alltid med spaghetti og raspa gulrot til :-) Det er skikkelig godt!

Skrevet

Ja! :) Jeg vet ikke om det er "ekte" tartarsaus jeg lager, men jeg pleier å blande majones, finhakket sjalottløk, kapers og sylteagurk. Synes det er kjempegodt. :)

Det skal jeg prøve! Synes den ferdigkjøpte ofte ikke er så god. Takk :)

Skrevet

Vi spiser det alltid med spaghetti og raspa gulrot til :-) Det er skikkelig godt!

Wow! Bare spaghetti uten noe på?

Skrevet

Jeg spiser gjerne fiskekaker i brun saus med kålrotstappe ved siden av.

:heks:

Skrevet

Wow! Bare spaghetti uten noe på?

Kan ha ketchup på om man vil :-) Ellers heller man bare litt olje/smelta smør over spaghettien når den er ferdig så den ikke blir så klissete :)

Skrevet

Gulrotstuing er et annet alernativ.

Gjest Survival
Skrevet

Fiskekaker i brun saus med potet og kokte gulrøtter. Ellers kan man jo bruke fiskekaker til hva man vil. Til og med på brødskiva med litt salat, agurk og paprika på. Ellers kan man jo bytte fiskekaker med fiskeburger og ha det mellom hamburgerbrød med salat, løk og sånt.

Skrevet

Med karri-saus laget på creme fraiche! og gulrot og brokkoli, kanskje ris eller poteter.

Støtter ellers tartarsaus - det er godt! Jeg lager den med hakket sylteagurk, kapers, vårløk, sennep, dill eller persille, og enten yoghurt eller creme fraiche, siden jeg ikke liker majones.

Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg synes fiskekaker i pitabrød med litt ketchup er utrolig godt! Var litt skeptisk til det første gangen, men det var godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...