Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært utrolig trøtt og sliten over lang tid. Var hos legen og fikk tatt blodprøver. Fikk brev i helgen om at alle prøver var normale, bortsett fra B12. Verdien var 130.

Ble bedt om å komme inn for å ta flere blodprøver. Noen som vet hva dette betyr?

Og noen som har erfaringer ang. B12 tilskudd? Har hørt at det eneste som virker er sprøyteform, at tabletter ikke fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

B 12 er ein type B-vitamin. Mange eldre har mangel på denne vitaminen. Du får injeksjon med dette i baken kvar 3. månad ;) På lommelegen og wikipedia står det informasjon om kva b 12 gjer i kroppen.

"Det anvendes framfor alt til produksjonen av røde blodlegemer samt bidrar til nervesystemets funksjon ved å medvirke til byggingen av myelin"

Endret av Emas
Skrevet

Takk for svar! :)

Ja, vet at det er eldre som pleier å ha denne mangelen.. Men jeg er bare 28 år.. :sjenert:

Kjenner en annen som også hadde også B12-mangel, men han ble ikke innkalt til flere prøver. Derfor jeg synes det er litt rart at jeg må..

Skrevet

130 er ikke veldig lavt, så mulig legen setter deg på tablett kur først og tar nye prøver etter noen mnd. De heter trio b og du får resept av legen din..

Jeg hadde b12 på 17.... Bla mange sprøytet i rumpa da, nå tar jeg bare annrnhver mnd.,

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...