Gå til innhold

Hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ligget i senga i hele dag og sett på tv, og plutselig reiste jeg meg og strekte meg. Jeg falt på bakken og var helt borte og alt var svart i 5 sek ellerno så gikk jeg inn på et annet rom for å hvile litt . Etter 1 min ellernoe gjorde jeg det samme, strekte meg ordentlig. Så falt jeg på bakken og alt var svart og jeg var borte. Begynte å skjelve og hadde vondt i hele kroppen og gråt, fordi jeg var redd. Etterpå hadde jeg tydeligvis sprukket leppa mi, sikkert når jeg falt.. har alltid blitt svimmel av å strekke meg, men sånn deilig følelse, aldri noe sånt . Er kjemperedd, hva kan det være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke. Gå til legen.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Tuller du? Gå til lege!!

Skrevet

spiser du bra? Om jeg ikke har spist noe særlig på en stund kan jeg bli ør og svimmel....

men ellers vet jeg ikke. legen er en god ide ja.

Skrevet

Kanskje lavt blodtrykk? Du må i alle fall gå til lege, men det er sikkert ikke noe farlig. Det må uansett sjekkes ut!

Skrevet

Epilepsi?

Gjest Badedrakt
Skrevet

Jeg blir også svimmel når jeg reiser meg, men aldri mer enn det. Flere som har det sånn tror jeg ? Men ikke bare av å strekke seg.

Gå til legen du :)

Gjest Nuppdupp
Skrevet

gå til legen.. får du i deg nok vann? blir svimmel av å stekke meg når jeg ikke har drukket vann om morgenen

Skrevet

Er det kun når du strekker deg? Eller når du i tilegg reiser deg opp?

Jeg har også problemer med dette hvis jeg reiser meg fort opp. Har hendt at jeg blir borte noen sekunder, eller at at jeg nesten gjør det. At kroppen føles rar og svak og jeg klarer ikke holde meg oppe.

Ekkel følelse, men det var ihvertfall pga jernmangel.

Men er enig i at du burde ta turen til legen

Skrevet

For meg høres det ut som du har lavt blodtrykk. Sliter med det samme, og har gjort det i mange år. Viktig å ikke reise seg for fort når man har sittet. Men jeg ville kontaktet lege, så kan han eller hun finne ut hva det skyldes. Om det er lavt blodtrykk eller jernmangel e.l

Er nok ikke noe farlig :)

Skrevet

Ikke farlig, lavt blodtrykk. Ikke gå for lenge uten mat/vann. Og reis deg forsiktig. Jeg faceplanta skikkelig og fikk hull i hodet. Masse hysteriske folk, armer og bein vettu.

Skrevet

Er det kun når du strekker deg? Eller når du i tilegg reiser deg opp?

Jeg har også problemer med dette hvis jeg reiser meg fort opp. Har hendt at jeg blir borte noen sekunder, eller at at jeg nesten gjør det. At kroppen føles rar og svak og jeg klarer ikke holde meg oppe.

Ekkel følelse, men det var ihvertfall pga jernmangel.

Men er enig i at du burde ta turen til legen

Er mest når jeg strekker meg. Etter det som skjedde i går har jeg vært sliten og vondt i hodet i dag. Skal en tur på trening for å se om det blir noe bedre. Men jeg sover egentlig ikke noe godt heller, jeg sovner sent selvom jeg er trøtt, våkner av det meste og står opp veldig tidelig, ettersom at skolen begynner 8.30. Jeg spiser ikke så VELDIG sunt, men spiser heller ikke mye godteri. Spiser ikke frukt i det hele tatt, ikke grønnsaker heller egentlig. Men når jeg reiser meg fort opp (idag) så blir jeg litt svimmel, men det svartner ikke ellernoe.

Skrevet

Ikke farlig, lavt blodtrykk. Ikke gå for lenge uten mat/vann. Og reis deg forsiktig. Jeg faceplanta skikkelig og fikk hull i hodet. Masse hysteriske folk, armer og bein vettu.

Hahaa, håper det går bra med deg nå!

Men hva er EGENTLIG lavt blodtrykk og hva mente du med hysteriske folk, armer og ben ? At folk ble bekymra ?

Håper det er noe ufarlig, ble kjemperedd. Men som jeg sa ovenfor, så spiser jeg ikke veldig sunt, men heller ikke godteri osv. Og jeg sover veldig vanskelig...

Skrevet

For meg høres det ut som du har lavt blodtrykk. Sliter med det samme, og har gjort det i mange år. Viktig å ikke reise seg for fort når man har sittet. Men jeg ville kontaktet lege, så kan han eller hun finne ut hva det skyldes. Om det er lavt blodtrykk eller jernmangel e.l

Er nok ikke noe farlig :)

Uff.. håper det går bra med deg nå.

Skal til legen i morgen, men er kjemperedd - om det er noe farlig?

Jeg er veldig innbilsk også da, hver gang det er noe så tror jeg det er kjempefarlig xp

Skrevet

gå til legen.. får du i deg nok vann? blir svimmel av å stekke meg når jeg ikke har drukket vann om morgenen

Drikker faktisk kjempemasse vann, er det jeg liker best. Bruker sånne store ''ølglass'' fordi at jeg syns vanlige store glass er for små, haha. Drikker utrolig mye vann.

Skrevet

Epilepsi?

Det er jeg kjemperedd for. HÅPER VIRKELIG DET IKKE ER NOE SÅNT.

Skrevet

Uff.. håper det går bra med deg nå.

Skal til legen i morgen, men er kjemperedd - om det er noe farlig?

Jeg er veldig innbilsk også da, hver gang det er noe så tror jeg det er kjempefarlig xp

Nei det er nok ikke noe farlig som feiler deg. Skyldes nok mest sannsynlig lavt blodtrykk, og det er helt vanlig. Husker jeg hadde dette i flere år uten å fortelle det til noen. Ble litt letta når mamma fortalte meg at det skyldtes blodtrykkfall :fnise:

Lavt blodtrykk er ikke farlig, tvert i mot beskytter det mot f.eks hjerte og karsykdommer. Men kan jo føre med seg litt plager i hverdagen da, om man er veldig plaget med dette. Men du har jo ikke opplevd dette før, så er ikke sikkert du kommer til å opplever det igjen heller :

Skrevet

Nei det er nok ikke noe farlig som feiler deg. Skyldes nok mest sannsynlig lavt blodtrykk, og det er helt vanlig. Husker jeg hadde dette i flere år uten å fortelle det til noen. Ble litt letta når mamma fortalte meg at det skyldtes blodtrykkfall :fnise:

Lavt blodtrykk er ikke farlig, tvert i mot beskytter det mot f.eks hjerte og karsykdommer. Men kan jo føre med seg litt plager i hverdagen da, om man er veldig plaget med dette. Men du har jo ikke opplevd dette før, så er ikke sikkert du kommer til å opplever det igjen heller :

Tusen takk! Nå føler jeg meg mye bedre :) Drar nok en tur til legen for blødprøve i morgen for sikkerhetskyld :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...