Gjest Joanna Skrevet 3. januar 2004 #24 Skrevet 3. januar 2004 Ja, skal det... *krysse fingrene* Den kostet bare 129 kroner på H&M, men den er så fiiin... 3/4-ermer og båthals.. Og så var det bare èn igjen i hele butikken. Og den var i min str. Det var meningen at jeg skulle ha den.
Mrs. B Skrevet 3. januar 2004 #25 Skrevet 3. januar 2004 I verste fall kan du kanskje bestille ny herfra: > H&M shop Ut i fra bildet her å dømme så er den kanskje ganske lik? > Bilde: H&M genser
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2004 #26 Skrevet 3. januar 2004 Husk å skylle veldig godt etterpå - sånn at du er helt sikker på at du får vekk all klorinen. Til en annen gang kan du jo huske at flekker bør fjernes før tøyet vaskes, så snart som mulig etter at du har fått flekken på. Da duger sånne flekkfjernere eller Zalo helt utmerket.(selv om sånne flekker har en tendens til å ikke viske skikkelig før ETTER en runde i vaskemaskinen )
Gjest Brunhilde Skrevet 3. januar 2004 #27 Skrevet 3. januar 2004 Så vanskelig det går an å gjøre ting! Putt genseren i maskinen. Sleng 1 dl klorin i vaskemiddelskuffen og skyllemiddel + 2-3 ss eddik i skyllemiddelskuffen. Kjør en 60 graders vask-nå burde den være fin og hvit igjen. Eddik er viktig fordi den stopper kloringsprosessen - noe 100 skyllevann IKKE gjør!
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2004 #28 Skrevet 3. januar 2004 Jeg pleier også å ha klorinen i vaskemakinen, men det med eddiken har jeg ikke hørt før! Takk for tipset, Brunhilde.
Gjest Joanna Skrevet 3. januar 2004 #29 Skrevet 3. januar 2004 Ut i fra bildet her å dømme så er den kanskje ganske lik? > Bilde: H&M genser Niks, det er ikke den.. Det der er ikke båthals, det er bar skulder, jo. Dessuten er det ikke sånn "kragebånd" på den..
Gjest Zalomine Skrevet 3. januar 2004 #30 Skrevet 3. januar 2004 Så vanskelig det går an å gjøre ting! Putt genseren i maskinen. Sleng 1 dl klorin i vaskemiddelskuffen og skyllemiddel + 2-3 ss eddik i skyllemiddelskuffen. Kjør en 60 graders vask-nå burde den være fin og hvit igjen. Eddik er viktig fordi den stopper kloringsprosessen - noe 100 skyllevann IKKE gjør! Skal prøve. Den genseren til sambo, den prløvde jeg å ta vekk flekken på med en gang, men den gikk ikke bort (det er ikke en matflett, den fom fra undersiden av noen pappesker han bar på med den rene hvite genseren sin....) med bruk av all den biotex og annet jeg har prøvd. Men klorbleking har jeg altså ikke prøvd enda. Ok, klor og eddikk, i vaskemaskina, skal bli, i morgen. Håper den blir ren
Gjest Joanna Skrevet 3. januar 2004 #31 Skrevet 3. januar 2004 Det gikk! (nesten) :D Flekken er nå så 98% usynlig at jeg tar sjansen på å fortsette å bruke genseren!
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2004 #32 Skrevet 3. januar 2004 Er genseren våt enda? For flekken viser mindre når den er tørr!
Gjest Joanna Skrevet 3. januar 2004 #33 Skrevet 3. januar 2004 Er genseren våt enda? For flekken viser mindre når den er tørr! Ja, den er våt enda.. Har akkurat hengt den opp. :D Lot den få enda en runde på 60 grader i maskin etter klorblekingen.
Gjest gjesta Skrevet 3. januar 2004 #34 Skrevet 3. januar 2004 Da kan vi si at genser thrilleren er over for denne gang....
SunAndMoon Skrevet 10. mars 2004 #37 Skrevet 10. mars 2004 Funker alle de her tipsene på gule roll-on flekker på gensere og topper også? Clea Dette lurer jeg på også!! Er så kjipt å gå i hvite t-skjorter med gule merker under armene....det vil si at jeg bruker ikke de t-skjortene, genserne osv lengre...gjelder igrunn på alle lyse gensere/skjorter osv! de forsvinner heller ikke i vasken.. Noen som har gode tips for å fjerne gule-roll on flekker på klær? Noen gode roll-on eller disse tørre "roll-on"?!! *hjelp*
Gjest Myumi Skrevet 10. mars 2004 #38 Skrevet 10. mars 2004 Er det ingen her som har fått med seg den geniale boksen Vanish, med denne har jeg fått fjernet alle slags flekker.
SunAndMoon Skrevet 10. mars 2004 #40 Skrevet 10. mars 2004 funker denne til gule flekker altså? for min del så høres det ut som et dyrt og dårlig tv-shop produkt...hehe Men noen som vet at dette funker på gule flekker på klær?!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå