Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg og kjæresten skal kjøpe en bruktbil snart og vi vil ha en litt liten bil - altså en småbil/liten sedan. Kjæresten min er nesten 1.90 høy, så det er vanskelig å finne en bil som kan være høy nok i taket samtidig som bilen er liten. Budsjettet er 30-60 000 og jeg vil at bilen skal være nyere enn 1990-modell.

Noen som har forslag til bilmodeller som kan passe oss? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Citroen C3? Billig i drift er den også :)

Skrevet

Jeg og min eks hadde en Ford Fiesta, -96 modell, han er 196 og satt godt i den. :)

Skrevet

Takker for tips, får sjekke ut disse modellene da :)

Skrevet

Mannen min er 195 høy, og det var ikke høyden under taket som var problemet da vi hadde Peugeot 106. Derimot var det ikke akkurat god bakseteplass ;)

Jeg tenkte med en gang at en Toyota Yaris Verso kanskje kunne passe for dere. De er små, men høye :)

Skrevet

Takk for tipset om Toyota Yaris Verso, den hadde jeg ikke tenkt på :) Skal sjekke det ut!

Mens jeg er inne på Toyota, noen som vet om Toyota Yaris vil ha nok takhøyde for en på 195 cm? Liker den modellen veldig godt ;)

Gjest Spinell
Skrevet

Min erfaring (har en høy mann i hus) er at man nesten må prøvesitte bilen selv. En bil som passer for noen lange mennesker trenger ikke å passe for andre. For min høye mann er det ikke takhøyden som har vært problemet, men beinplassen, også i førersetet. Noen biler er innredet slik at de lange beina til den lange mannen tar borti rattet, dashbordet eller "møblementet mellom fører- og passasjersiden" (beklager manglende bil-ordforråd: husker ikke hva det kalles). Dessuten kan det være variasjoner fra årsmodell til årsmodell av samme bil dersom fabrikanten har gjort oppgraderinger/endringer.

Skrevet

jeg er 192 høy(og ca 110kg), og kan si meg enig med det som nevnes her. tror nesten ikke jeg har opplevd at takhøyden har vært noe problem i biler. det jeg derimot har støtt på som kan være litt problem er beinplass, for smal kupe(smalt sete, bred midtkonsoll), dårlig konstruksjon på sete som ikke har tålt at en på min størrelse dytter setet helt tilbake(knekt skinnene på to biler)

Skrevet

Vi har en toyota verso, og den passer fint til samboeren på 185 iallfall, både takhøyde, bredde og beinplass (men han er jo litt lavere enn din da).

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet, men her jeg bor er ihvertfall type Yaris totalt utelukket..(Smal mellom hjulene, kommer ikke fram ,osv)

Jeg har selv en Nissan Note, og denne er bare super! Kommer seg fram(okey, ikke like bra som en 4x4 selvsagt,men!) og er veldig drivstoffgjerrig(0.4 på mila)

Den er smal mellom hjulene, men vi har ikke det inntrykket av at den vil følge sporene like godt som f.eks Yaris ville(den vi kjørte ihvertfall)

Dog vet jeg ikke om du finner Noten i den prisklassen du leter i, men det er ihvertfall et søk verdt, etter min mening:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...