Gå til innhold

Oman og/eller Qatar

Fremhevede innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Noen som har vært der? Jeg ser stadig etter nye plasser å reise om vinteren, og nå ser jeg at disse stadig popper opp som forslag.

Jeg har tidligere vært i Dubai og Abu Dhabi, og likte ingen av plassene.. For polerte, nye og for lite igjen av det opprinnelige. Lurer derfor på om Oman og Qatar er mer autentiske, "mer Midt-Østen"?

Noen som har vært der som kan fortelle litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til Qatar ein dag i sommar, skal mellomlande der og har eit døgn der på vei heim ;) Kan fortelle om opplevelsen av det etter eg har vore der ;)

Skrevet

Jeg reiser til Oman i neste uke. Skal prøve å huske å komme tilbake til denne tråden og fortelle hvordan jeg syntes det var :)

Skrevet

qatar uten tvil. Sist gang jeg var deg , sa jeg bare et ord: wow. men jeg reiser også snart til oman så skal jeg fortelle deg:)

• 4 uker senere...
Skrevet

Skal snart til Qatar med mutter'n, og kan melde her hva jeg synes :popcorn:

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Da er jeg tilbake. Vi fløy med Turkish Airways til Doha i Qatar, og med de er vi kjempe fornøyde!

Vi bodde hos venner.

De bodde i gatedcomunity, med bommer, gjerder og vakter. Egen kaffesjappe, butikke, badebasseng og treningsstudio.

Det var ok varmt på dagen, ca 30 grader. Og vind. På kvelden var det olabukse og vindjakke. Litt surt, ned i 15 grader...

Det jobbes med mye, alt er en byggeplass. Ingen busser hvor damer sitter på. Ingen tog el tbaner. Det går i taxi.

Dyrt var det for sko (melleom 2 og 600 for vanlige sko), klær og interiør. Var på mange bra kjøpesentere, og i zooken/basaren.

Det er som alt annet, har du sett ett senter og en basar har du sett alle.

Vi var på stranden, caa 1 time unna. Så kameler, så qatariene leke seg i biler til 2 milllioner i sandyngene...

70%av alle bygg er tomme, og det virker som om de forbereder seg til noe som kommer om 20 år. Ol kommer jo...

Ingen spør om prisen på noe, så det er overpriset :kjefte:

Trafikken er et mareritt, og livsfarlig! Ikke rart mange dør, det står bilvrak over alt.

Ellers rent og pent, rolig atmosfære, takket værer alle gjestearbeiderne.

Det er ca 250.000 qatarier, og 1,5 millioner gjestearbeidere...

Maten er nyyydelig. Mye er importert, som kjøtt fra australia osv... Ikke ta med noe alkohol eller varer med eller av svin!!

Flyplassen er liten, og alt er splitter nytt. De har til og med slik system som scanner irisen din i øyet som ikke kan fakes i passkontrollen.

Ville dratt ennå en gang, flott sted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...