Gå til innhold

Primolut-N for å utsette mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

jeg reiser på ferie den 31. januar, akkurat da jeg skal få mensen, og har derfor lyst til å prøve Primolut-N for å utsette den. Noen med erfaringer? Er det enkelt å få resept på den? Jeg har ikke mulighet til å dra til legen før jeg reiser - jeg må ha en telefonkonsultasjon med han i så fall. Noen som vet om det fortsatt går an å få resept på Primolut-N, altså bare ved å spørre pr telefon?

Noen som vet hvor lang tid det tar før man kan hente resepten sin på apoteket? Går det an å bytte apotek (jeg har ikke mulighet til å hente tablettene på det apoteket jeg er registrert hos)?

Jeg er ofte hos legen pga astma, men må innrømme at jeg syns det er litt flaut å ringe for å få resept på det... :sjenert: Og nei, jeg er ikke 14, men 19.

Masse spørsmål her, men som dere skjønner: tips/råd/coaching tas i mot med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt problem med å få det utskrevet, men jeg tviler på at du får en medisin du aldri har fått før over telefon. Du må da kunne ha 10 minutt å avse før du skal reise, til å gå til legen?

Du kan hente ut resepten din på apoteket med en gang du har fått den. Legen skriver den ut mens du er der, og du får den med deg når du går. Du kan hente på akkurat det apoteket du vil.

Skrevet

Jeg bestilte resept primolut-n over telefon, og det var første gang jeg har gjort det. Det er veldig enkelt, de spør bare noen spørsmål, om du er regelmessig menstruasjon osv, og så sender de resept over til apotektet, så du bare kan hente det der. :)

Jeg kunne hente pillene samme dag som jeg bestilte resepten.

Skrevet

Takker for svar folkens :)

Høres bra ut, og ang det å dra til legen for time: jeg bor ca 2 timer unna bostedsadressen min (er borteboer pga studier) og vil da gå glipp av 1 dag med forelesninger bare for en legetime. Da ringer jeg heller legen.

Som sagt høres det veldig lovende ut, men jeg kom på at apoteket der jeg i så fall må hente medisinen, ligger nesten like langt unna som bostedsadressen min. Da er det ikke sikkert at jeg rekker å hente den en gang... Noen som vet om det går an å få byttet "reseptapotek"? Eller bare få dem til å sende medisinen til et annet apotek? Det ligger mange apotek mye nærmere meg, men det er ikke i samme kommune som bostedsadressen min.

Æsj, dette med medisin blir jo nesten så mye styr at det nesten ikke er verdt det for min del denne gangen.... Kunne ikke den !"$&#% mensen bare utsatt seg selv en uke i stedet? :kjefte: :gjeiper:

Skrevet

TS igjen,

glemte å skrive en ting: Fikk med meg at du hentet det hvor du ville AB#1, men det gjaldt vel bare fordi du møtte opp på legekontoret og fikk resepten i hånda.

Skrevet
Høres bra ut, og ang det å dra til legen for time: jeg bor ca 2 timer unna bostedsadressen min (er borteboer pga studier) og vil da gå glipp av 1 dag med forelesninger bare for en legetime. Da ringer jeg heller legen.

Du kan jo gå til en lege der du bor. Du MÅ ikke gå til fastlege. Men selvsagt, det skader jo ikke å ringe å spørre om du kan få resept uten å møte opp.

Som sagt høres det veldig lovende ut, men jeg kom på at apoteket der jeg i så fall må hente medisinen, ligger nesten like langt unna som bostedsadressen min. Da er det ikke sikkert at jeg rekker å hente den en gang... Noen som vet om det går an å få byttet "reseptapotek"? Eller bare få dem til å sende medisinen til et annet apotek? Det ligger mange apotek mye nærmere meg, men det er ikke i samme kommune som bostedsadressen min.

glemte å skrive en ting: Fikk med meg at du hentet det hvor du ville AB#1, men det gjaldt vel bare fordi du møtte opp på legekontoret og fikk resepten i hånda.

Man kan hente medisiner på det apoteket man vil, uavhengig av hvor man bor. Du kan få legen til å sende resepten til det apoteket du ønsker å hente ut medisinen. Dette er uavhengig om du får resepten i hånda, eller den blir sendt til apotek.

Skrevet

Tusen takk for veldig informativt svar! :takke: Da skal jeg finne en lege i nærheten av der jeg bor og få han til å sende en resept til nærmeste apotek :)

• 4 år senere...
Skrevet (endret)

Primolut-N (Noretisteron) for å utsette mensen - https://euroclinix.net Jeg brukte det da vi var i syden og funket helt fint. to dager etter slutt på pillene kom mensen.

Endret av Jess871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...