AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #1 Skrevet 22. januar 2012 Har tatt opp og tint rester av kalkunen vi hadde på nyttårsaften. Men er litt usikker på om det blir best ved å steike, eller koke kjøttet i saus? Ser for meg det blir tørt å steike det fine kjøttet? Forslag noen?
andy capp Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Veldig godt å lage gryte av. Brun saus, tilsett løk, hermetiske tomater, minimais, champignon og egentlig alt du liker i en mørk gryte. Smak til med krydder, tilsett gjerne fløte, rømme eller lignende. Tilsett kjøttet til slutt og la det bli gjennomvarmt. Server med potet eller ris og salat.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #3 Skrevet 22. januar 2012 Nå har jeg ikke mulighet til å brune saus, siden jeg faktisk er tom for smør. Eller, jeg smør akkurat nok til å ha i 1 ss i en pakke kremet kyllingsaus. Kan jeg f.eks varme kjøttet i den sausen da? Med potet etc til?
dobby Skrevet 22. januar 2012 #4 Skrevet 22. januar 2012 Nå har jeg ikke mulighet til å brune saus, siden jeg faktisk er tom for smør. Eller, jeg smør akkurat nok til å ha i 1 ss i en pakke kremet kyllingsaus. Kan jeg f.eks varme kjøttet i den sausen da? Med potet etc til? Det burde gå fint. Å varme kjøtet i saus er absolutt å foretrekke, det er fort gjort at det blir tørt om ein prøver å steike det på nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå