Gå til innhold

Historiske ytringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok, kanskje litt for mye forlangt å regne med mye aktivitet i denne tråden ;), men, tråden skal gå som følger:

En poster kommer med ett utdrag fra en historisk ytring, for eksempel en tale, neste poster gjetter hva hvem som har sagt det, og ca når, og kommer med neste oppgave. Tørt og kjedelig med andre ord! :gjeiper:

Jeg begynner:

The fourth is freedom from fear—which, translated into world terms, means a world-wide reduction of armaments to such a point and in such a thorough fashion that no nation will be in a position to commit an act of physical aggression against any neighbor—anywhere in the world. That is no vision of a distant millennium. It is a definite basis for a kind of world attainable in our own time and generation.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå! Nå må jeg motstå trangen til å google denne, men den høres irriterende kjent ut! :fnise:

Jeg tipper at den enten har noe med 1. eller 2.verdenskrig å gjøre - men hvilken og hvem sa det? :klo: Kan man få hint? :lur:

Skrevet

2.verdenskrig stemmer! Noe mer vil jeg ikke si, kan ikke gjøre det for lett heller! :gjeiper:

Skrevet

Frank D. Roosevelt?

I januar 1941, ja! Korrekt! (Håper du ikke jukset?)

Ironisk nok gikk Japan til angrep på Pearl Harbor samme år.

Skrevet

Hihi nei! Jeg har sittet og bladd gjennom noen av mine notater fra USA historie emnet jeg hadde forrige vår i forbindelse med et emne jeg tar i år - og plutselig slo det meg. Roosevelt! :hoppe: Må innrømme at jeg er LITT stolt nå :fnise:

Gjest Badabing
Skrevet

Da må du komme med en ny en da Anuket! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...