Gå til innhold

Hva koster iphone 4s i f.eks Texas?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med at det er billigere enn i Norge, men hva ligger prisen på der borte?

Kjenner noen som skal dit om ca en uke og tenkte jeg kunne sende med han penger til å kjøpe en til meg, en ulåst en selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderte å kjøpe iPhone når jeg var i USA i sommer, men da lærte jeg at du ikke får kjøpt de ulåst der borte! :tristbla: og da fantes det ikke en såkalt "unlock" for å fikse dette!

Det kan hende at det finnes en "unlock" nå da, men det gjorde ikke det da jeg ville kjøpe! Jeg ville sjekket dette før jeg kjøpte iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kjøpe den hos apple unlocked men den koster jo litt mer da. Bare og gå innom en slik apple butikk og kjøpe en der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at den er ganske dyr uten abbonement der borte! Sjekket det nettopp ut i New York....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg bombesikker på om dette gjelder iPhone, men husk at mobilleverandørene USA i all hovedsak bruker en annen type mobilnett enn det vi gjør i Norge (her har vi GSM). I tillegg er det slik at det er telefonselskapene som selger telefoner der borte, og produsentene lager egne modeller til de enkelte selskapene. Så det er vanskelig å få tak i GSM-telefoner, og vanskelig å få tak i telefoner uten abonnement. Og vanskelig og dyrt å få låst dem opp.

Det er to selskaper i USA som bruker GSM-nettet: AT&T og T-mobile. Alle andre bruker et annet nett, og de telefonene er dermed ubrukelige i Norge. I tillegg er det ikke samme GSM-frekvenser som brukes i Europa og i USA, så du risikerer å kjøpe en telefon som har veldig dårlig dekning i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjelder ikke mer Pingting. En iphone er en iphone over hele verden. Om du kjøper en hos en apple butikk som er unlocked setter du bare i ditt micro sim og den fungerer her også. Vil tippe at 99% av alle telefoner som selges nå kan brukes på alle nett som finnes.

Slike bruk og kast (burnerphones) gjelder slikt på men hvem vil ha en slik med seg hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke mer Pingting. En iphone er en iphone over hele verden.

Jeg sjekka nå, og joda: 4s er en verdenstelefon. Men de tidligere modellene har da virkelig ikke vært det? iPhone 4 kom jo i både GSM- og CDMA-modell, og det gjelder såvidt jeg kan se de aller fleste nyere modellene.

Jeg mener og at det kan være problemer ifht 3G-nett når det gjelder amerikanske telefoner i Norge, men om det er utdatert info eller i det hele tatt relevant for iPhone aner jeg ikke. Verdt å sjekke ut om man vurderer å kjøpe ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...