AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Jeg gikk på en skikkelig smell på fylla igår. Shottet ei halv flaske med skyy (40%) rimlig fort, og husker relativt lite fra denne kvelden.. Ble ekstremt dårlig og var i seng til midnatt! Nå skal jeg ut å kjøre bil, men er der noen som helt sjanse for at jeg fremdeles kan ha promille? Jeg er veldig liten (155cm) og veier rundt 60kg.. Livredd for å bli tatt for fyllekjøring! Er det fysisk mulig, eller kan jeg trygt kjøre nå? Føler meg helt fin, er bare en smule redusert!
Gjest Tirkes Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Det lar seg gjøre til en viss grad å regne ut, men det er personlige variasjoner også. Men da må man vite antall timer siden du inntok alkohol sist, samt total mengde alkohol også regne. Men det vil ikke gi mer enn en pekepinn...
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Du kan nok fremdeles ha promille ja, jeg ville latt bilen stå.
Wiggins Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Jeg gikk på en skikkelig smell på fylla igår. Shottet ei halv flaske med skyy (40%) rimlig fort, og husker relativt lite fra denne kvelden.. Ble ekstremt dårlig og var i seng til midnatt! Nå skal jeg ut å kjøre bil, men er der noen som helt sjanse for at jeg fremdeles kan ha promille? Jeg er veldig liten (155cm) og veier rundt 60kg.. Livredd for å bli tatt for fyllekjøring! Er det fysisk mulig, eller kan jeg trygt kjøre nå? Føler meg helt fin, er bare en smule redusert! Det er godt mulig at du fremdeles har målbar promille. Selv om du ikke skulle ha det kan det godt hende at du har nedsatt reaksjonsevne, og det er jo ikke bra når man skal kjøre bil. Jeg synes du har feil fokus: Du bør ikke være redd for å bli tatt for fyllekjøring, du bør ha holdningen om at det er svært dumt å kjøre bil når man er redusert på grunn av alkohol, fordi man da lett kan komme til å skade seg selv eller andre, og derfor avstå fra å kjøre bil. 1
Rainbow Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Jeg pleier å tenke at det skal gå minst 12 timer fra siste drink.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 TS her.. Lot bilen stå... Helt sant som du skriver Lance, ordla meg ganske dårlig. Mente jo "hele pakka" når jeg skrev "tatt for fyllekjøring". Er ganske skeptisk akkurat til dette, siden jeg faktisk har mistet en av mine aller nærmeste pga nettopp kjøring i alkoholpåvirket tilstand..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå