AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hvilken lov er det som det står at kommuner skal gi riktige opplysninger når jeg har spurt? Kommunen har løyet til meg og jeg har oppdaga det, men hvilken paragraf står det i norges lover?
Pria Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Hvilken lov er det som det står at kommuner skal gi riktige opplysninger når jeg har spurt? Kommunen har løyet til meg og jeg har oppdaga det, men hvilken paragraf står det i norges lover? Hva er det du snakker om egentlig? 1
Kosemose Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 (endret) "kommunen" er jo ikke en person, det er en organsiasjon med utrolig mange ansatte. Hvem i kommunen har løyet? Assistenten i barnehagen? Pleieren på sykehjemmet? Rektoren på skolen? Sjef for teknisk etat? Barnevernspedagogen? Og hvordan har vedkommende løyet? Mye av det som skjer i offentlig forvaltning reguleres vel av forvaltningsloven. Så mulig du finner det du leter etter der? Ellers er det jo ulike lover som regulerer ulike kommunale virksometer. Helseloven, opplæringsloven, lov om ferdsel i utmark, byggeloven, osv så igjen - det spørs hvilke virksomhet du tenker på. Endret 21. januar 2012 av Kosemose 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå