Gå til innhold

Kattens halespråk

Fremhevede innlegg

Skrevet

De hadde glemt å skrive om hva det betyr når halen står rett til værs og vibrerer :filer:

Som CathFoto skriver, er vibrerende hale et tegn på markering.

Det finnes en egen tråd om det her: Hankatt med en vibrerende hale

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som CathFoto skriver, er vibrerende hale et tegn på markering.

Det finnes en egen tråd om det her: Hankatt med en vibrerende hale

Det er jeg fullstendig klar over, men ikke det jeg mente. Det er ikke bare "hannkatt markering" når de vibrerer med halen, det er en hel annen "vibrering".

Et godt stykke ned på denne siden står det jeg mente.

http://www.a-house-full-of-cats.com/catbodylanguage.html

Gjest Madelene1
Skrevet

Katter kommuniserer på flere måter, både gjennom lyder og kroppsspråk. Halen er en viktig del av dette, og brukes til kommunikasjon både katter i mellom og rettet mot mennesker

Her kan du lære betydningen av vanligste haleposisjoner og bevegelser. Samtidig vil også andre faktor kunne spille inn, så man må observere hva som skjer med katten og nærmiljøet rundt den.

Halespråk

Min katt dirrer av og til med halen.

Eks. Hun hopper opp til oss, legger seg ned og halen er helt rolig men plutselig så dirrer halen.

Ikke hele, ikke tuppen men ca halve. Og det skjer kun en gang og kan ikke vare mer en et sekund.

Hva kan det være? Ser at det ikke sto på den listen...

Skrevet

Min katt dirrer av og til med halen.

Eks. Hun hopper opp til oss, legger seg ned og halen er helt rolig men plutselig så dirrer halen.

Ikke hele, ikke tuppen men ca halve. Og det skjer kun en gang og kan ikke vare mer en et sekund.

Hva kan det være? Ser at det ikke sto på den listen...

Det er nok det jeg mente med vibrering. Se på linken jeg la ut litt lenger oppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...