Gå til innhold

Hvor mye kremfløte til marsipankake?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mye fløte bruker dere til å fylle en marsipankake på ferdig kakebunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ca. 5 dl fløte.

Skrevet

Nå baker jeg bunnene selv, så jeg vet ikke størrelsen på ferdigkjøpte bunner. En bunn på 26 cm i diameter beregner jeg ca 1 liter fløte. Da fyller jeg syltetøy og krem, og sprøyter en kant rundt langsmed fatet etterpå. Beregn heller for mye enn for lite.

Skrevet

Jeg bruker ett beger (3 dl?) - da har jeg til ett lag inni (har ett lag med eggekrem ++ i tillegg) - sammen med feks. bananer, og til et tynt lag under marsipanlokket.

Nå er ikke jeg voldsomt glad i krem - men jeg får alltid mye skryt av kaken - så det er tydeligvis nok.

Skrevet

Som regel bruker ikke jeg eggekrem/vaniljekrem, men deler kaken i tre lag. Utenpå bør kaken dekkes slik at ikke bunnen skinner gjennom, da vil den skinne gjennom marsipanen også. :)

Skrevet

Jeg bruker tre sånne 2,5 dl putter. Bruker du for lite synes jeg kaken fort blir for tørr :)

Skrevet

Jeg bruker tre sånne 2,5 dl putter. Bruker du for lite synes jeg kaken fort blir for tørr :)

Er ikke de små fløtene 3 dl?

Skrevet

Jeg bruker to kremmerhus (2x3 dl) med fløte. Jeg blander halvparten av kremen med ferdiglagd vaniljekrem og bruker som fyll i kaka sammen med syltetøy. Resten av kremen dekker jeg kaka med før jeg har på marsipanlokk.

Skrevet

Bare å dynke kaken det, så unngår man at den blir tørr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...