cha Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hvor mye fløte bruker dere til å fylle en marsipankake på ferdig kakebunn?
Halkatla Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Nå baker jeg bunnene selv, så jeg vet ikke størrelsen på ferdigkjøpte bunner. En bunn på 26 cm i diameter beregner jeg ca 1 liter fløte. Da fyller jeg syltetøy og krem, og sprøyter en kant rundt langsmed fatet etterpå. Beregn heller for mye enn for lite.
LilleBille Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Jeg bruker ett beger (3 dl?) - da har jeg til ett lag inni (har ett lag med eggekrem ++ i tillegg) - sammen med feks. bananer, og til et tynt lag under marsipanlokket. Nå er ikke jeg voldsomt glad i krem - men jeg får alltid mye skryt av kaken - så det er tydeligvis nok.
Halkatla Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Som regel bruker ikke jeg eggekrem/vaniljekrem, men deler kaken i tre lag. Utenpå bør kaken dekkes slik at ikke bunnen skinner gjennom, da vil den skinne gjennom marsipanen også.
Evitas Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Jeg bruker tre sånne 2,5 dl putter. Bruker du for lite synes jeg kaken fort blir for tørr
Pria Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Jeg bruker tre sånne 2,5 dl putter. Bruker du for lite synes jeg kaken fort blir for tørr Er ikke de små fløtene 3 dl?
Lemona Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Jeg bruker to kremmerhus (2x3 dl) med fløte. Jeg blander halvparten av kremen med ferdiglagd vaniljekrem og bruker som fyll i kaka sammen med syltetøy. Resten av kremen dekker jeg kaka med før jeg har på marsipanlokk.
Gjest fjosa Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Jeg bruker tre sånne 2,5 dl putter. Bruker du for lite synes jeg kaken fort blir for tørr Bare å dynke kaken det, så unngår man at den blir tørr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå