heiheihei Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 Hei. Jeg skal feire bursdagen min og jeg har invitert en vegetarianer og en som er alergisk mot alt (dvs. Nøtter, gulerøtter (kan spise kokt eller stekt), sitrusfrukt, paprika (kan spise kokt eller stekt), sukkererter, kinakål, epler, banan. Hva kan jeg servere? Jeg vil at det skal være litt fint siden det er bursdag, men det viktigste er at alle kan spise maten. Jeg trenger hovedsaklig middagstips, men om noen kommer på en kake også så hadde det vært fint :D
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Middagstips: - Risotto (bruk grønnsakskraft eller -buljong) med asparges eller sopp (bruk gjerne tørket steinsopp sammen med fersk sopp som sjampinjong). - Pai (du finner mange her. ) Den med tomater bør vel være midt i blinken? - Pizza, lett å lage en vegetarisk og en avnt. annen - Fylt gresskar Ikke noe problem å utelate paprikaen om du er redd for at den ikke blir stekt nok. Ser fantastisk ut og smaker himmelsk. Kaketips: Sjokoladekake (pass på at du ikke bruker en sjokolade med nøtter ) Bringebærkake
Halkatla Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Vær obs med egg og melkeprdukter til vegetarianeren. Spør om vedkommende inkluderer noen av disse matvarene. En veganer (som utelater ALT animalsk) spiser ikke honning engang...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå