Gå til innhold

Jeg får ikke orgasme!


kjærestegutt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en gutt.

Jeg har gått på Cipralex i en uke nå, og merker at det absolutt ikke er mulig for meg å få orgasme ved sex eller onani lenger. Er det en spesiell grunn til dette, med tanke på at jeg går på Cipralex..? Går det over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig at gutter får problemer med sex når de går på cipralex, dessverre er det en av bivirkningene... Jeg ville ventet en stund og sett om det gikk over, som regel er bivirkningene verst de første ukene. Men for noen så går det ikke over, og da blir det nesten opp til deg å avgjøre hvor viktig dette er for deg... Det finnes noen andre typer antidepressiva som ikke skal gi de bivirkningene, som feks wellbutrin, men dessverre er nok dette en bivirkning ved mange antidepressiva...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

du kan ikke høre med legen din om du kan teste ut cipramil i stedenfor da? jeg tror det er ganske så likt som Cipralex, men cipramilen har færre bivirkninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bivirkningene avtar ofte etter et par uker, vent litt til og se om det går over. Hvis ikke kan du spørre om å få prøve et annet preparat. Du klarer deg vel fint i to-tre uker uten orgasme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de to tilfellene jeg har personlig erfaring med har dette gått over etter omtrent en måned. Du må bare fortsette å prøve og skulle det ikke gå over etter en måned kan du gå til legen og høre om det kanskje finnes et annet preparat du kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du bør gi det litt tid, da jeg begynte på dette hadde jeg det likt, og flere år senere på cipralex har jeg fortsatt litt høyere terskel for å bli kåt og å få utløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Cipralex i 1 mnd og se om det forandrer seg. Hvis det ikke gjør det, gå til lege å bytt til en annen type antidepressiva.

Brukte selv Cipralex i over et halv år for noe år siden, og sliter fortsatt med bivirkninger :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...