Gå til innhold

Kreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uten forvarsel! Jeg er i sjokk. Har fått en kreftdiagnose på 40% overlevelse etter 5 år.

Hva tror du at DU ville gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått en alvorlig diagnose. Det som på sett og vis har hjulpet meg, er å tenke på alle som har det verre. Morbid, men en liten trøst. I tillegg har jeg blitt flinkere til å ikke bli irritert/sint/trist over småting som ikke betyr noe i det lange løp. Setter mer pris på det normale hverdagslivet.

Klem til deg! Det er ikke helt mørkt i tunnelen! :klemmer:

Gjest NozMonster
Skrevet

triste nyheter!

jeg ønsker deg god bedring, og jeg håper virkelig det løser seg!

hva jeg ville gjort? det er helt umulig å si når man ikke er midt inni situasjonen selv! men prøv å fokuser på de 40 prosentene som er sansynlige for at det går bra! opplev ting som du har ønsket lenge! reis og nyt verden!

hvor gammel er du ts? og hvor har du fått kreft?

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg har gjort meg akkurat de samme tankene som deg. Noen har det verre. Ofte er det en god trøst, men innimellom raser verden sammen og jeg blir helt knust. Hva er vitsen. Skal jeg orke å fullføre skolen, det er jo ikke sikkert jeg lever lenge nok til å få bruk for den? Men om jeg ikke gjør det mister jeg jo alle vennene mine :tristbla:

Åhh, jeg er så LEI MEG :tristbla:

Skrevet
:klemmer::klemmer::klemmer:
Skrevet

triste nyheter!

jeg ønsker deg god bedring, og jeg håper virkelig det løser seg!

hva jeg ville gjort? det er helt umulig å si når man ikke er midt inni situasjonen selv! men prøv å fokuser på de 40 prosentene som er sansynlige for at det går bra! opplev ting som du har ønsket lenge! reis og nyt verden!

hvor gammel er du ts? og hvor har du fått kreft?

Jeg er 17 år og har hjernekreft.

Gjest Consensio
Skrevet

Det er jo ikke så mye man får gjort.

Prøv å lev livet så godt man kan, fortell at du er glad i de du er glad osv.

Høres klisje ut, men tenk positivt...men tillat deg selv å ha noen dager hvor du er sliten, lei av alt, bare legge beina på bordet eller grave seg ned under dyna og syns synd på seg selv.

Ikke vent på en eventuell død, lev heller livet :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver. Men folk er annerledes mot meg enn før. Det er så vanskelig med de som ikke klarer å være naturlige. Og noen ganger når folk er naturlige er det jeg som ikke greier det. Drittsykdom!!

Gjest Consensio
Skrevet

Ja kan forstå det.

Har du pratet med dem om det? Fortell alle rundt deg hvordan du vil bli behandlet/de skal oppføre seg.

Om du ikke vil ha masse sympati og spørsmål så sier du det med klare ord så det ikke er noen misforståelser.

Ofte kan det være deilig om alle oppfører seg normalt, men at man har en venn som man kan gråte og le med, som støtter, spør deg hvordan det går osv osv

Si ifra at denne vennen kan svare på hvordan det går med deg så du slipper

Blir ofte litt fo mye når man opplever at 15 forskjellige spør hvordan det går i løpet av en dag. Blir mye gjentakelser.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg er 17 år og har hjernekreft.

hvaaa? :hakeslepp:

er det mulig?

så utrolig urettferdig :kjefte:

jeg har ( hadde!) en bekjent som hadde kreft hele 3 ganger før han fylte 20 år! alle gangene var forskjellige steder og uavhengige av hverandre! legene trodde det ikke skulle gå bra- jaffal 2 av gangene! han fikk en myyye lavere overlevelsesprosent enn deg!

men ts- han overlevde alle 3 gangene! han er riktignok død nå, men det er av en helt annen grunn :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Nå skal ikke jeg si 100% sikkert hva jeg hadde gjort hvis jeg var deg, for jeg hadde antageligvis vært både irasjonell, redd og hysterisk. Det er en naturlig reaksjon for oss alle. Men jeg tror at etter det verste sjokket har lagt seg vil det våkne sider i deg selv som du ikke ante du hadde. Statistikk er bare statisitkk. Det ligger historier bak alle tallene, og du vet ikke historien bak dem som ikke lykkes. Forskning i dag vet masse om hvordan man best mulig kan bli frisk av en kreftdiagnose og det er det du må fokusere på. Gjøre det du kan for å bli frisk, velge å tro at behandlingen virker til din fordel, bestemme deg for at du er på den heldige siden av statistikken. Du kan klare dette - mange har klart det før deg med langt dårligere odds enn du har. Brett opp ermene og gjør det du kan for å bli frisk. Du har så mye å leve for og helt sikkert masse å glede deg til i livet som kommer.

Og for hva det er verdt: Det sies at jeg har en treffende intuisjon, og magefølelsen min sier at du vil bli frisk.

Klem <3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...