Gå til innhold

Irriterende øresus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før fikk jeg det kanskje 1-2 ganger i året og da varte det bare i knappe noen minutter før det forsvant igjen.

Men nå i det siste får jeg oftere og oftere og de varer lenger. I går natt/kveld hadde jeg øresus og i dag har jeg øresus. Har det nå og det har vel vart i 1 time eller noe nå.

Det er ikke veldig høyt eller noe, men det bare er en laaaav pipetone eller noe som går hele tiden. Må liksom høre på musikk for å ikke merke det. Er det helt stille hører jeg det klart og tydelig.

Hva er galt? Og hva kan jeg gjøre for å hindre å få øresus?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vil hjelpe meg?

Skrevet

Det er en del ting som kan føre til tinnitus. Så lenge du bare har det i ny og ned, regnes det som akutt tinnitus. Har man det mer enn 3 måneder i strekk regnes det som kronisk. Det første du kan prøve er å dra til legen å få han til å se deg litt i øret. Det kan være en enkel årsak til øresusen din og det kan være at du plutselig har fått mye ørevoks. I så fall kan legen din skylle øret ditt og plagene forsvinner.

Skrevet

Kort fortalt så overser kroppen lyden så lenge du ikke fokuserer på den. For å bli kvitt den når du hører den så må du høre etter noe annet, og da helst en annen LAV lyd. Siden du da må spisse ørene ekstra for å kunne høre det noe som tar fokuset helt vekk.

Hvis noen snakker om øresus, så hører du øresus. Feks hadde jeg ingen øresus før jeg så denne tråden, men jeg ser ordet og nå piiiiiiiiiiiiiiiper det. Noe som vil fortsette en stund til. Tusen takk

Du kan og få øresus av at det plutselig blir helt stille, feks hvis du trykker på "Mute" knappen på TVen sånn at all lyd blir borte. Derfor gjør jeg aldri det men skrur den i stedet VELDIG lavt. Sånn at jeg såvidt hører noe

Hypnoterapi har jeg hørt kan hjelpe mot øresus, noe som og virker veldig logisk i forhold til de erfaringene jeg har gjort meg opp.

Skrevet

Jeg har hatt ørebetennelse noen ganger i livet mitt. for 4 måneder siden hadde jeg det igjen, og etter det har det bare blitt verre, og jeg hører det konstant. Be fastlegen din om å henvise deg til en øre, nese, hals lege, i og med at de har mer kunnskap om hva som kan være årsaken til problemet.

Hører du mye på musikk, eller generelt høy lyd vil disse lydhårene (eller hva de heter) i øret bli ødelagt noe som også skaper tinnitus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...