AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Idag var det en unge i bhg til ungen min som kastet opp på gulvet. Flere andre unger var hjemme syke. Vil min unge og bli syk nå? Vi er flinke med håndvask! Det var visst en kraftig type omgangssyke etter tilbakemeldingene styreren hadde fått. Jeg har angst for oppkast og er alene med ungen. Det virker kanskje tåpelig, men det er en reell angst. Vil ikke at dere skal si "neida det går nok bra", bare for å berolige meg. Men, jeg klarer ikke å tenke rasjonelt i denne sammenhengen. I desember kastet en unge opp rett ved siden av henne mens de spiste, men da ble hun ikke syk. Men, det kan jo ha vært noe annet. Ikveld hadde hun vondt i magen(kan ha vært luft), hun var veldig trøtt og ville sove(igjen det kan være at hun er sliten). Jeg vet ikke. Er så redd jeg holder på å svime av!
Mamma1 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Du må jo regne med at hun får svineriet flere ganger i oppveksten. Og ja, oddsen er høy for at hun får det nå.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Umulig å svare på. Jeg har opplevd utallige ganger at et barn blir sykt og ikke smitter søsken eller de voksne.
SmallTalk Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Omgangssyke brer seg som ild i tørt gress, så du kan nok anta at det vil bli noen runder med dette.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Har du opplevd at hungen har lastet opp før? kan jo hende du takler det annerledes enn du tror. Nå skal jeg ikke påstå at dette skjer for alle, men jeg var livred veps helt til det kom en ved siden av meg mens ungen så på. Var så rolig og fattet at det ikke var måte på. "Nei se der er en veps. da går vi rolig unna, kom." *gå rolig ut av rommet, lukke døra, sjekke pulsen, smile betryggende*
pantora Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Det spres dessverre for i barnehager, de kan være så flinke de vil med hygienen rundt spisetid, men ellers så går jo ungene rundt og pirker på hverandre, putter hender/ting i munnen, osv.. Er du redd for at ungen skal bli syk, eller er det det at du er redd for å bli syk selv?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå