Gå til innhold

Beinhinnebetennelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Håper det er noen der ute med noen kloke råd :)

Jeg har pådratt meg beinhinnebetennelse i begge fotene. Det starta i høst da jeg begynte å gå til skolen igjen daglig og jeg skrudde opp farten en del når jeg gikk. Merker ingenting så lenge jeg går sakte, men med engang jeg skrur opp farten kommer det snikende, og til slutt må jeg stoppe opp og riste litt på foten. Jeg har begynt å trene, og på tredemølla kan jeg jogge i et minutt før jeg får vondt, så den har jeg gitt opp. Får holde meg til sykling en stund fremover. Men hvordan blir man kvitt dette? Jeg har fortstått det slik at man skal holde seg unna jogging, og det gjør jeg.. Men.. Jeg kan jo ikke akkurat slutte å gå :P Merker som sagt ingenting så lenge jeg går sakte, men jeg kan jo ikke gå sakte resten av livet for å ikke få verk. Kan det bli bedre når jeg fortsetter å gå ned i vekt? At det hovedsaklig er belastning pga for høy vekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har tidligere slitt med det samme. Dro til en fysioterapeut hvor det viste seg at jeg hadde en tidligere skade i ankelen etter å ha tråkket over. Hadde da lenge gått med skjev stilling i ankelen som utviklet seg til beinhinnebetennelse under trening. Det kan være så mangt ;)

Gjest True Khaleesi
Skrevet

Du trenger ikke å holde deg borte fra jogging for resten av livet, men det kan være lurt for de som er veldig plaget å finne andre alternativer. Jeg fikk også skikkelig beinhinnebetennelse ifjor, og grunnen var ganske innlysende, jeg jogget daglig på tredemølle med elendig skotøy.

Skoene du bruker er alfa omega. Det kan også være en idé og gå/jogge i ulendt terreng. Det er det kroppen liker best.

Skrevet

Hei. Har tidligere slitt med det samme. Dro til en fysioterapeut hvor det viste seg at jeg hadde en tidligere skade i ankelen etter å ha tråkket over. Hadde da lenge gått med skjev stilling i ankelen som utviklet seg til beinhinnebetennelse under trening. Det kan være så mangt ;)

Aha, såpass. Ja rart jeg skulle få det, bare av å skru opp tempoet litt mens gikk gikk i forhold til daffe tempoet jeg holdt før :P

Du trenger ikke å holde deg borte fra jogging for resten av livet, men det kan være lurt for de som er veldig plaget å finne andre alternativer. Jeg fikk også skikkelig beinhinnebetennelse ifjor, og grunnen var ganske innlysende, jeg jogget daglig på tredemølle med elendig skotøy.

Skoene du bruker er alfa omega. Det kan også være en idé og gå/jogge i ulendt terreng. Det er det kroppen liker best.

Ja leste man burde holde seg unna jogging til man var kvitt beinhinnebetennelsen. Kanskje jeg har dårlig fottøy både på mølla og når jeg går. Får prøve å kjøpe noen bedre joggesko hvertfall og holde meg unna mølla en stund fremover nå.

Skrevet

Et spørsmål; kan man få slikt andre steder i kroppen enn legger? Hofte/korsrygg for eksempel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...