Cumulus Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Hei. Vi vurderer å dra til Indonesia i sommer, i 3-4 uker. Barna er 8 og 11 år. Vi tenker å ta utgangspunkt i Bali, dvs bestille hotell der i en uke, for så å reise litt rundt andre steder de siste ukene. Noen som har erfaringer med dette? Er det noen steder dere vil si er spesielt barnevennlige for denne aldersgruppen? Jeg leser om barn og reise i Lonely Planet, men der fokuserer de på ting som barnestoler, babysittere osv. Vi er jo ikke helt på det stadiet, men trenger tips om steder som er interessante for litt større barn. Jeg tenker snorkling, bading, spektakulær natur, koselige byer, eksotiske dyreparker osv. Vi vil helst ikke være for lenge i storbyer, da det pleier å være utrolig stressende med barn... Hilsen Cumulus
reiseglad Skrevet 22. januar 2012 #2 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har ikke reist mye utenom Bali med barn, men for et par år siden tok vi oss en uke på Gili Island, litt nord for Lombok. Vi bodde på Gili Air, som var den øya nærmest fastlandet. Der var det flott å være hvis du vil ha fred og ro, sol og strand. Vi dro på øyhopping til de andre Gili-øyene, spesielt Trawangan var best tilrettelagt for turister (les: ungdommer og fest), så vi trivdes best på Air. Vi fikk både dykket med hai og skilpadder, snorklet med ungene og sett på skilpaddeklekking. Fikk rett og slett senket skuldrene. Men der var ikke tilrettelagt for mange aktiviteter der, foruten dykking/snorkling/båttur. Har hatt en drøm om å dra til Flores, Komodoøyene og se på komodovaran. Har vurdert det flere ganger mens vi har vært på Bali, men dels er det dyrt og vanskelig å reise dit, dels er jeg skeptisk til den lokale flyparken som flyr mellom de indonesiske småøyene . Jeg tror kanskje en slik reise er best egnet å ta som voksen, tror jeg. Regner forøvrig med at du har lest deg opp på Bali, for der kan man fint oppholde seg tre uker uten at man må reise bort for å få opplevelser "nok".
Cumulus Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2012 Takk for svar! Det er mulig vi bare går for Bali, vi kan sikkert fint slå ihjel tre uker der ja. Men vi tenker litt på at når vi først er der så er det kanskje noen andre steder vi absolutt burde sett også. Vi tar sikkert noen dager i Singapore på vei til/fra så vi får hvertfall en storby med oss.. Foreløpig koser vi oss bare med å lese reisebøker, så får vi se om det faktisk blir noe av det eller om vi ender opp i Danmark i år også..
Cumulus Skrevet 14. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 14. august 2012 Det ble Bali på oss, og vi reiste faktisk til Gili Air. Det var en nydelig plass! Ungene ble helt frelst og vi har virkelig hatt en drømmeferie!!! 1
reiseglad Skrevet 15. august 2012 #5 Skrevet 15. august 2012 Det ble Bali på oss, og vi reiste faktisk til Gili Air. Det var en nydelig plass! Ungene ble helt frelst og vi har virkelig hatt en drømmeferie!!! Artig at tipset kom til nytte! Drømmeferier kan man leve lenge på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå