Gå til innhold

BV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig plaget med vond lukt fra underlivet. Det smitter over på klær, og jeg vet at andre rundt det også kan kjenne det. Det er ikke sopp, og kan ikke være en kjønnsykdom, så jeg har landet på at det må være bakteriell vaginose. Jeg har hatt det en stund nå, det er ubehagelig, plagsomt, og forsvinner ikke.

Jeg er livredd for tanken på en gynekologisk undersøkelse, så det jeg lurer på er om det er mulig å påvise det uten underlivssjekk? Kan legen gi meg antibiotika bare ved å høre symptomene? Jeg har en mannlig lege, og klarer ikke tanken på at han skal se meg nedentil...

Krever legen allitd å se? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo bare gå til en gynekolog? MÅ ikke bruke fastlegen til sånt. Jeg hadde aldri takla at en mann skulle se meg der nede, samme hvor vanlig og naturlig det er for ham. Det er ikke naturlig for meg med en mann der!

Jeg har gått til privat gynekolog, noe som kosta 1000 kroner, men tenkte det ikke gjorde noe, det er jo bare hvert tredje år. Ellers kan fastlegen din henvise deg til en gynekolog, og du kan be om at han finner en kvinnelig.

Har forresten kvinnelig fastlege, men siden jeg snakker med henne om så mye annet rart syns jeg det er snodig med underlivsundersøkelser der, så går derfor heller til en som kun driver med denslags.

Skrevet

Men er det mulig å få medisin uten undersøkelsen?

Skrevet

Men er det mulig å få medisin uten undersøkelsen?

Hvis symptomene er krystallklare, så kan du få medisiner uten å bli undersøkt. Hadde nettopp ei venninne som fikk BV, og hun fikk bare skrevet ut en resept. Men det er sikkert forskjellig fra lege til lege...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...