Gå til innhold

Barnetillegg og stønad til tilsyn av barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min har praksisjobb gjennom Nav, og får da kun individstønad. Jeg har vanlig jobb med vanlig lønn. Noen som vet da om han har rett på barnetillegg og stønad til tilsyn av barn? Ser han kan søke om det, men finner ingen kriterier i forhold til ektefelles inntekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har praksisjobb gjennom Nav, og får da kun individstønad. Jeg har vanlig jobb med vanlig lønn. Noen som vet da om han har rett på barnetillegg og stønad til tilsyn av barn? Ser han kan søke om det, men finner ingen kriterier i forhold til ektefelles inntekt....

http://www.nav.no/Om+NAV/Satser+og+datoer/Andre+satser/Individstønad.1073750763.cms

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min har praksisjobb gjennom Nav, og får da kun individstønad. Jeg har vanlig jobb med vanlig lønn. Noen som vet da om han har rett på barnetillegg og stønad til tilsyn av barn? Ser han kan søke om det, men finner ingen kriterier i forhold til ektefelles inntekt....

Sålenge det ikke står noe om ektefelle/samboers inntekt, så er det bare å søke. For da finnes det ikke sånne begrensninger, finner heller ikke slike begrensninger i lovdata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du kun kan få disse hvis du er aleneforsørger, men er ikke 100% sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at du kun kan få disse hvis du er aleneforsørger, men er ikke 100% sikker.

Det trodde jeg også, helt til jeg leste om individstønad på lovdata og på NAV. Det står ikke noen steder (i forbindelse med individstønad) at barnetilsyn eller tillegg fordrer at man er enslig forsørger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at du kun kan få disse hvis du er aleneforsørger, men er ikke 100% sikker.

Nei, mannen min får stødnad til tilsyn av barn, vi er gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...