Gjest Taminka Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Tok hull nr 3 i begge ører i November, som gjorde vondt veldig lenge. Var ikke vært spesielt flink å rense, har ikke hatt problemer tidligere. Men nå har det kommet en slags blemme/kviselignende sak rett ved siden av hullet på høyre øre. Og den gjør så VONDT Har aldri fått betennelse der før, så jeg vet ikke hva jeg skal se etter. Det kaaan virke som en kvise, men det gjør så vondt at jeg nesten ikke tør å kjenne etter. Hvis det er betennelse, hva skjer om jeg bare lar det være? (Før dere kommenterer overskriften, dere forstår hva jeg mener )
Gjest Apophis Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Been there, done that. Stakk hull i den og klemte ut gørra inni. Vondt ja, men bedre etterpå. Eg veit ikkje hva som skjer dersom du ikkje gjør noe med det, men eg hadde rett og slett ikkje tatt sjansen på å la det gå ubehandlet ihvertfall. Vær flink med rensingen, det er viktig.
MockingJay Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Du burde nok renset de når de var nye! Egentlig burde du bare ta ut øredobbene,rense ørene dine og la de gro igjen. Men vil du ikke, så får du bare begynne med ultrarensing! Det kan jo også være en kvise, men det kan være at det betenelses puss som er samlet opp i en "pose". Har du sølv øredobber? Jeg fikk ofte betenelse når jeg hadde nikkel i ørene, så det kan lønne seg å bytte til sølv.
Gjest Taminka Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Tror de er sølv, ja. Prøvde å bytte tidligere, men ble bare til at jeg tok ut den øredobben der det er vondt nå. Da var øreflippen helt hard, så tok ikke sjansen på noe. Renset begge godt da, og ellers har de stort sett fått fred. Bakstykkene sitter så godt fast, ellers skulle jeg tatt det av og renset skikkelig.
Gjest Apophis Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Bakstykkene sitter så godt fast, ellers skulle jeg tatt det av og renset skikkelig. Du tok hos frisør?
Minya Skrevet 23. januar 2012 #6 Skrevet 23. januar 2012 Bytt til ringer, gjerne sånne ballclosure-ringer du får kjøpt på piercingstudioer eller http://www.bodyjewelleryshop.com/ Mye lettere å rense, du trenger ikke ta ut ringene før hullene har grodd ordentlig, og det er lettere å la dem være i fred når de gror. Pluss at det er enklere å dytte en ring frem og tilbake i et hull enn å drive å vri på de drittdobbene med kringler bak.
hasitable Skrevet 23. januar 2012 #7 Skrevet 23. januar 2012 Jeg hadde sånn, og nei, ikke gjør det selv, du kan gjøre det litt, men da må du rense godt etterpå! Gå til legen, det er så mye bedre enn å finne ut av ting selv som kanskje ikke er helt bra!
Gjest hmrk Skrevet 23. januar 2012 #8 Skrevet 23. januar 2012 Kjøp teatreeoil, naturens sterkeste antiseptisk middel. Om du er i Dk eller Sverige(!), norske myndigheter har gjort det et forbudt importmiddel (pga legemiddelindustrien, de svin(!), siden de sikkert har innsett at det VIRKER!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå