Gå til innhold

Skriver de verdien man betaler ved rabatter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På pakker fra utlandet, skriver de da ned den verdien du faktisk du betaler for varen, eller den opprinnelige prisen på varen?

Får nemlig 20% rabatt på en vare som opprinnelig koster over 200, men med rabatt blir det under 200kr.

Noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de går utfra prisen du betaler. Har hvertfall gjort det når jeg har handlet på nettsider fra utlandet. Da følger med faktura som viser hva jeg har betalt for X og X og X... Og jeg betaler moms at det jeg kjøpte varen for.

Dersom selskapet skriver en høyere sum på kvitteringen/fakturaen din enn det du har betalt for varen, så får du høyere moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdien på varen de skal oppgi, og en vare blir aldri verdt mer enn de har fått solgt den for. Så det skal stå hvadu betalte, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om de skulle skrive feil verdi så har du jo kvittering på hva du har betalt. Så lenge du henvender deg til postens kundeservice før du betaler ut pakken, så løser det seg helt greit. Altså i tilfelle feil verdi på tolldeklareringen skulle utløse krav om moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdien på varen de skal oppgi, og en vare blir aldri verdt mer enn de har fått solgt den for. Så det skal stå hvadu betalte, ja.

Det stemmer faktisk ikke alltid. Jeg har vært borti mange amerikanske nettbutikker som ikke kan skrive ned verdien til prisen etter rabatt (salgspriser er noe annet) fordi de ikke har lov til det i følge amerikansk lov. Utrolig irriterende, men det løser seg greit ved å få fjernet fortollingen ved å sende inn kvitteringen til posten før pakken hentes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er asos.com det er snakk om hvis det skulle ha noen betydning.

Totalsummen etter rabatt ble 190NOK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...