Gå til innhold

Ny bilstereo til volvo v40


LexSuperior

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg så veldig ny bilstereo, i dag!

Har lenge kjørt uten radio ettersom stereoen har låst seg og jeg ikke har koden. Den er så gammel allikevel og jeg tenker at det er verdt å kjøpe ny istedenfor å ta turen til volvo for å få ny kode.

Problemet er bare at jeg er elendig på bil og elektroniske duppeditter..

Jeg har sett litt på denne:

http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/andre-lyd-bildeprodukter/bilstereo/DEH140UB/pioneer-bilstereo-deh-140ub

Men vet ikke om den kan passe.

Er det noen der ute som vet hva for en stereo som står i bilen fra før av og om denne evt. kan passe?

Setter pris på all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser originalradioen din slik ut størrelsesmessig?

Volvo_V40_S40_dashb_703170a.jpg

Da må den gamle radioen ut og hullet dekkes av en monteringsramme i plastikk som den nye radioen monteres inni. I tillegg trenger du en såkalt ISO-overgang som er en hurtigkobling for alt av ledninger. Din nærmeste bilstereoforhandler bør kunne hjelpe deg med dette, dog til en pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser originalradioen din slik ut størrelsesmessig?

Volvo_V40_S40_dashb_703170a.jpg

Da må den gamle radioen ut og hullet dekkes av en monteringsramme i plastikk som den nye radioen monteres inni. I tillegg trenger du en såkalt ISO-overgang som er en hurtigkobling for alt av ledninger. Din nærmeste bilstereoforhandler bør kunne hjelpe deg med dette, dog til en pris.

Man må ikke nødvendigvis ha en ISO adapter. Det funker like bra, og tar mindre plass og koble ledningene der de skal manuellt. Tar bare lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser originalradioen din slik ut størrelsesmessig?

Volvo_V40_S40_dashb_703170a.jpg

Da må den gamle radioen ut og hullet dekkes av en monteringsramme i plastikk som den nye radioen monteres inni. I tillegg trenger du en såkalt ISO-overgang som er en hurtigkobling for alt av ledninger. Din nærmeste bilstereoforhandler bør kunne hjelpe deg med dette, dog til en pris.

Hm.. Nei.. Den er ganske liten og smal.. Bilen er ganske gammel.. Ca 10 år vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også V40 (2000 modell) og i vår bil hadde den du linket til passet.

Det høres veldig rett ut! Tror det er 2000 modell jeg har. Høres sikkert veldig dum og blond ut, men har bare overtatt bilen fra nær familie så jeg har ikke vært så nøye med papirer enda :gjeiper: Det hadde jo vært helt knall hvis den passet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjøpt DAB, slik at du slipper å bytte den ut igjen?

Hvordan fungerer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hvordan fungerer det?

http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

DAB er genialt! Men jeg ser her at det ikke legges om fra FM til DAB før 2017. Visstnok blir alle FM-radioer helt ubrukelige når det skjer. Jeg trodde det skulle skje allerede om et par år.

Jeg kjøpte ny bil i fjor, og tenkte ikke på å be om å få med DAB. Angrer! Hjemme har vi bare det, og da er det bare å velge kanalen du vil ha, fremfor å drive å skru eller trykke deg frem for å finne noe uten støy. Litt vanskelig å forklarr, men du kan lese mer i linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://no.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting

DAB er genialt! Men jeg ser her at det ikke legges om fra FM til DAB før 2017. Visstnok blir alle FM-radioer helt ubrukelige når det skjer. Jeg trodde det skulle skje allerede om et par år.

Jeg kjøpte ny bil i fjor, og tenkte ikke på å be om å få med DAB. Angrer! Hjemme har vi bare det, og da er det bare å velge kanalen du vil ha, fremfor å drive å skru eller trykke deg frem for å finne noe uten støy. Litt vanskelig å forklarr, men du kan lese mer i linken.

Det hørtes helt genialt ut, men jeg har nok ikke den bilen eller den radioen i 2017 så jeg satser nok kanskje på den påtenkte nå.

Det var derfor jeg gikk for en billig en også. Er jo en relativt gammel bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Nei.. Den er ganske liten og smal.. Bilen er ganske gammel.. Ca 10 år vil jeg tro.

Da vil nok den nye spilleren passe fint. Det enkleste er å få en bilstereobutikk til å montere spilleren for seg, avtaler du tid bør det fint kunne gjøres mens du venter. ISO-adapter koster cirka en hundelapp og monteringen bør være unnagjort på under en halv time inkludert tiden det tar å kjøre bilen inn/ut av monteringshallen. Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...