Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, får en influensa eller noe sånt så er en jo gjerne syk i en uke i slengen. Så jeg syns 10 dager på 3 år er lite. Men så kommer dette fra en med over 100 dager totalt da.. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du skal studere på høyskole eller universitet videre, så tror jeg ikke det spiller så mye rolle.

Jeg hadde selv 62 dager fravær, på 2 år fordi jeg sluttet halvveis på andre året, men fikk standpunkt likevel.

Fra høyskolen har jeg gode karakterer, og ingen har kommentert fraværet fra VGS.

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg går på vg1 og jeg har fått fravær registrert som 1 dag og 50 timer. Jeg har vært borte bare i hele dager men de registrerer ikke hele dager og jeg vet ikke hvorfor. Hva kan jeg gjøre om det? Fordi som jeg vet så er det ikke så bra at jeg har for mange enkletimer fordi det ser ut som at jeg er frisk til å gå på skolen og drar borte uten grunn.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Alex100 skrev:

Jeg går på vg1 og jeg har fått fravær registrert som 1 dag og 50 timer. Jeg har vært borte bare i hele dager men de registrerer ikke hele dager og jeg vet ikke hvorfor. Hva kan jeg gjøre om det? Fordi som jeg vet så er det ikke så bra at jeg har for mange enkletimer fordi det ser ut som at jeg er frisk til å gå på skolen og drar borte uten grunn.

Spør dem!

Anonymkode: 2fbf2...0f2

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, Alex100 skrev:

Du ber din kontaktlærer om å konvertere timefravær til heldagsfravær. Grunnen til at det står som timefravær, er at hver og en faglærer kun fører for sine timer. Kontaktlærer skal da konvertere de åtte timene du da har fravær i ulike fag ila èn dag til heldagsfravær.

Hilsen Vgs-lærer

Anonymkode: 34425...9e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere stresser sånn over dette fraværet. For det første er 10 dager på 3 år veldig lite fravær i mine øyne. Cirka 3 dager fravær per år er jo ingenting? Det kan da skje hvem som helst?

For det andre...... jeg har hatt 28 dager fravær i 2. klasse vgs, mindre i vg3, og lite (i mine øyne da, tydeligvis ikke ifølge de andre her i tråden...) i vg1. Jeg har aldri fått noen problemer pga fravær i vgs... Kan ikke huske sist jeg i det hele tatt ble spurt om vitnemål fra vgs. Har du hatt en sommerjobb? Da bruker du referanse derfra. Det er referanser arbeidsgivere er interesserte i. Unntaket er selvsagt om man skal være lærling.

Senere, dersom man tar høyere utdanning, er det jo vitnemålet fra den utdanningen + referanser fra tidligere jobber som er interessant. Fravær fra vgs derimot? Nei....

Anonymkode: 8d721...bb1

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dere stresser sånn over dette fraværet. For det første er 10 dager på 3 år veldig lite fravær i mine øyne. Cirka 3 dager fravær per år er jo ingenting? Det kan da skje hvem som helst?

For det andre...... jeg har hatt 28 dager fravær i 2. klasse vgs, mindre i vg3, og lite (i mine øyne da, tydeligvis ikke ifølge de andre her i tråden...) i vg1. Jeg har aldri fått noen problemer pga fravær i vgs... Kan ikke huske sist jeg i det hele tatt ble spurt om vitnemål fra vgs. Har du hatt en sommerjobb? Da bruker du referanse derfra. Det er referanser arbeidsgivere er interesserte i. Unntaket er selvsagt om man skal være lærling.

Senere, dersom man tar høyere utdanning, er det jo vitnemålet fra den utdanningen + referanser fra tidligere jobber som er interessant. Fravær fra vgs derimot? Nei....

Anonymkode: 8d721...bb1

Skal man ut i sin første sommerjobb, evt starte i ekstrajobb ved siden av vgs eller studier, så vil mange arbeidsgivere være interessert i ens fravær, samt karakterer i orden og atferd, fra vgs.

Når det er sagt, så er ikke 10 dager totalt over 3 år mye fravær.

Anonymkode: 34425...9e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...