AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Hei. Har fått påvist Herpes Simplex nedentil. Hadde et utbrudd for en uke sia, fikk hovne lymfekjertler i lysken og kviselignende ''klumper'' ved siden av skjeden og mot rompa. Dro til legen under utbrudd og hun påstod det var betennelse i hårsekkene grunnet barbering, men fikk heldigvis resept på Zovirax og hun tok prøve av ''klumpen''. Hun ringte meg noen dager etterpå og sa det var Herpes Simplex, har en fast partner jeg har hatt noen mndr, han har hatt munnsår siden han ble født. Og hatt ingen SYNLIGE utbrudd. Men det er ganske vanskelig å si hvem som har smittet hvem, han kan ha blitt smitta med HSV 1 nedentil lenge før han traff meg og omvendt. Jeg hadde det ganske smertefult, fikk det under mensen og hadde fått vite eksamen ikke gikk så bra så fikk en liten ''knekk'' og stresset veldig på den tiden... Merket litt svie, og fikk en prikk... så fikk jeg noen til og til slutt hadde jeg 8 - 9 stk. Og det var for meg noe av det verste jeg har opplevd, hadde så vondt at jeg ikke klarte å sove. Det å urinere var ikke så veldig vondt, men nr 2 var vondt pga jeg hadde en del klumper ved anus. Legen min sa i tlf at jeg ikke hadde så hissig utbrudd til at det skulle være HSV 2. Med de smertene jeg hadde så kan jeg ikke forestille meg hvordan ett HSV 2 utbrudd nedentil kan være!! Har full medfølelse for dere. Har hørt at HSV 1 ALDRI kan bli til HSV 2. Så jeg kan heldigvis ha ubeskytta sex med partneren min, da han også desverre ble smittet mens j hadde utbrudd. Han fikk bare noen prikker på penis som ikke gjorde noe vondt. Har hørt at HSV 1 på underlivet har sjeldnere utbrudd enn HSV 2, at det liksom er litt ''feil plassert'' så derfor trives det ikke så godt som HSV 2. Blir på en måte å ha munnsår, bare nedentil. Leste om herpes der munnsår hadde rundt 20 % sjanse for residive utbrudd og herpes genitals hadde rundt 50 - 60 %. Jeg vil ikke påstå jeg har Herpes Genitals (kjønnsykdommn), men at jeg på en måte har Herpes Simplex i underlivet,, Jeg begynner å bli ferdig med utbruddet mitt, litt vondt i lysken men ferdig md tablett kuren og merker litt bedringer. Hatt en del mengder utflod under utbruddet så tror jeg har fått en soppinfeksjon ved siden av. I og med at smitte faren ved simplex er betydelig MINDRE enn ved herpes genitals, gjelder vel dette i mitt tilfelle og? Kom gjerne med erfaringer om deres utbrudd, smittefare og sykdomsforløp!! (HERPES 1) Hilsen meg!
Gjest ...... Skrevet 16. april 2012 #2 Skrevet 16. april 2012 Jeg ble smittet av min eks som da hadde munnsår. Regner da med at jeg har det samme som deg. For meg har det vært et mareritt....tror ikke det stemmer det du sier at den andre versjonen er mer smertefull. Jeg har vært til undersøkelse et par ganger, å har fått høre at mine utbrudd er noe av det værste de har sett. Jeg har også i perioder hatt utbrudd i ett par måneder osv. Derfor nå har jeg blåresept på Valtrexpiller for å forebygge.Disse tar jeg hver dag hele året rundt. Nå har jeg utbrudd mye sjeldnere, men får det en gang i mellom når jeg er veldig stressa osv.... (hadde utbrudd hver gang jeg hadde mensen før). Lykke til...håper ikke du får det så ille som meg!
Gjest Anonym jente Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Jeg er en jente på 16 som også har fått herpes 1 nedentil. ble smittet av typen som hadde munnsår. merket det ganske fort da det var en sikker tirsdag jeg ble smittet og begynte å kjenne det søndagen etter. Gikk straks til legen da jeg kjente smerten. Da de var tirsdag igjen gikk jeg til legen og fikk beskjed om at detta var herpes 1 som hadde tatt plass i underlivet mitt. Begynte straks med xylocain (kremen) for å lindre smertene og fikk onsdag både ny krem og Tabletter( Valacikovir) Har nå hatt sykelige smerter ved vannlating, i to dager da jeg endelig nå klarte å tisse for første gang uten at det gjore så vondt. Nr 2 gjør ikke så vondt hos meg enda, men samtidig er det vanskelig å spise for tanken på å gjøre nr 2 gjør vondt. Jeg har bare 2 "klumper" ved anus, og en god del rundt kjønnsåpningen og på kjønnslippene. Dette er mitt første uttrbrudd og redselen og smerten jeg føler, har ført til endeløs gråting i 2-3 dager i strekk. Det gjør ikke fult så vondt lenger som i begynnelsen, men har hold sengen i 2 dager nå så kanskje dette er grunnen. Dette er både skremmende og uvant for en 16 åring som skal ta muntlig eksamen om 5 dager. Men siden jeg og da har type 1, skal denne ha mindre utbrudd enn type to? folk rundt meg påstår også at type 1 sjelden kommer igjen da denne, som du sier ; ikke trivest like godt som hsv 2. Jeg lurer på en del om bading ilag med andre da jeg har utbrudd men ikke vondt lenger, det er snart sommerferie og jeg vil kunne bade i sjøen med de andre uten å bekymre meg for å være ekkel eller kunne smitte de? Og når jeg skal ha sex med kjæresten er det da mulig å ha sex uten kondom, og kan vi ha munnsex? med tanke på at han har hsv 1 ved munnen og jeg i underlivet? Hvor lenge tror dere det vil ta før mitt utbrudd er helt vekke, med tanke på at jeg gikk til legen med en gang og fikk startet behandling? Og hva kan man gjøre for å forhindre at utbruddene kommer? Under utbruddet nå har jeg prøvd å spise så lite som mulig og drikke så lite som mulig, bare for å slippe smerten ved å gå på do. Er nede i 2-3 toalettbesøk pr dag nå. Har før hatt Anorexia Bulemia og da det derfor ikke er noe problem å sulte meg selv eller kaste opp igjen.Unngå å spise for å unngå å gå på do er blitt en ond sirkel. Og er det slik at du får utbrudd hver gang etter mensen, det står mange plasser men finner bare svar fra folk med hsv 2 og de skal ha hyppige utbrudd en oss med hsv 1, og lurer derfor på hvor mange utbrudd dere hadde i starten og hvor lenge det første utbruddet varte, og i ca hvor mange dagen det gjorde sykelig vondt og hvilke fase av utbruddet. Også lurer jeg på om det er noen som vil chatte med meg anonymt? Hilsen oppgitt jente på 16 år.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #4 Skrevet 7. juni 2013 Hos meg gikk det to dager fra jeg merket utbruddet til jeg dro til legen, og etter ca 5-6 dager var smertene borte. Det var merker etter sårene noen dager til, men disse ga ikke ubehag. Fikk det av min kjæreste som hadde munnsår, men ingen synlige utbrudd. Utrolig kjipt og utrolig vondt, jeg greide nesten ikke gå iløpet av den uka når det var verst. Ikke turte jeg å si det til noen, så jeg svarte at jeg hadde fått strekk i foten når folk spurte hvorfor jeg haltet... Grusomt å jobbe i butikk der man måtte gå mye frem og tilbake, og fikk mange rare blikk fra både kunder og kolleager. Hadde blemmer på kjønnsleppene og rundt skjedeåpningen. Greide ikke tisse ordentlig før de verste blemmene var borte, satt på do og tisset små svetter før jeg måtte gi meg. Trodde blæra skulle sprenges på et tidspunkt, men klarte ikke gå ordentlig på do iløpet av ca de fem første dagene. De fleste store blemmene ble borte og sårene ble mindre rundt dag 4 på Valacikovir (usikker på stavemåte) Dette skjedde i juli 2012, og var førstegangsutbrudd. Trøst dere med at førstegangsutbrudd ofte er veldig ille, og at mange aldri får utbrudd igjen. Uheldigvis for meg fikk jeg 2.gangsutbrudd rundt januar 2013, men det var ingenting kontra førstegangsutbruddet. Jeg fikk bare et fåtall blemmer og jeg kunne tisse så å si normalt, eneste som skjedde var at det svei litt. Anonymous poster hash: a307c...60f
Gjest Anonym Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Hos meg gikk det to dager fra jeg merket utbruddet til jeg dro til legen, og etter ca 5-6 dager var smertene borte. Det var merker etter sårene noen dager til, men disse ga ikke ubehag. Fikk det av min kjæreste som hadde munnsår, men ingen synlige utbrudd. Utrolig kjipt og utrolig vondt, jeg greide nesten ikke gå iløpet av den uka når det var verst. Ikke turte jeg å si det til noen, så jeg svarte at jeg hadde fått strekk i foten når folk spurte hvorfor jeg haltet... Grusomt å jobbe i butikk der man måtte gå mye frem og tilbake, og fikk mange rare blikk fra både kunder og kolleager. Hadde blemmer på kjønnsleppene og rundt skjedeåpningen. Greide ikke tisse ordentlig før de verste blemmene var borte, satt på do og tisset små svetter før jeg måtte gi meg. Trodde blæra skulle sprenges på et tidspunkt, men klarte ikke gå ordentlig på do iløpet av ca de fem første dagene. De fleste store blemmene ble borte og sårene ble mindre rundt dag 4 på Valacikovir (usikker på stavemåte) Dette skjedde i juli 2012, og var førstegangsutbrudd. Trøst dere med at førstegangsutbrudd ofte er veldig ille, og at mange aldri får utbrudd igjen. Uheldigvis for meg fikk jeg 2.gangsutbrudd rundt januar 2013, men det var ingenting kontra førstegangsutbruddet. Jeg fikk bare et fåtall blemmer og jeg kunne tisse så å si normalt, eneste som skjedde var at det svei litt. Anonymous poster hash: a307c...60f Ditt førstegansutbrudd hørest likt ut som mitt førstegansutbrudd nå, og det er betryggende å vite at du ikke fikk andregansutrbrudd før et halv år etterpå. Det står overalt at det kommer som regel etter hver mens og at det er hyppig utbrudd det første året med utbrudd annenhver måned. Det er en skremmende tanke og jeg bekymrer meg for at sexlivet skal daffe av. Etter hvor mange uker gikk blemmene og sårene til ditt førstegansutbudd helt over, slik at du ikke lenger kunne se at det hadde vert noe der? Etter 5 dager på Valacikovir er smertene små og sårene og blemmene mindre synlig.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2013 #6 Skrevet 12. juni 2013 Jeg har HSV 2 imotsetning til resten her og kan si at jeg har hatt lite vondt under utbrudd. Faktisk merket jeg meg bare ett utslett som jeg lurte på kom av barbering - gikk til lege for bare å sjekke og tenkte ikke mer på det før da jeg fikk tlf en uke etterpå om resultatet. De lurte på om jeg trengte medisiner men utslettet var jo borte ...og jeg hadde ikke tenkt mer på det. Kjipt å vite at man har men helt uproblematisk og ikke spess vondt. Bare irriterende ....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå