Gå til innhold

Narkotika misbruk i min lille by..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne , så det ble her :)

Jeg har bestandig vist at det er dop i min by , og nesten så nært som i min omgangs krets. ( Mener, gode venner av venner)

Og nå har min besteveninne også begynt med faenskapet. Jeg har bestandig skjønt det kom til å skje, hun er en slik som skal prøve alt og er kjempe nysgjerrig.

Jeg gidder ikke kjefte på henne heller , det har null hensikt . Men hun er ikke så "aktiv" vist man kan si det, jeg tror faktisk hun synes det er kjedelig nå når d er prøvd ut .

Men når man først er inne i miljøet , så får man vite ting .

Og barndoms venner som man er , forteller hun alt til meg.

Som det er nå, blir unge folk trukket hardt ned . Jeg snakker om personer som er 15-16 år gamle (!) . De blir ennå til brukt som dealere , rett og slett fordi det ikke blir mistenkt da. Dette er ungdomer som ennå bor hjemme i trygge å stabile hjem. Den ene er faktisk datteren til min gamle lærerinne!

De sykler (!) rundt å leverer dop.

I min by er det normalt med hjemme fester også . Hver tredje person man møter er enten på speed eller hasj.

Av og til får man også vite når transportene kommer fra ******* .

Min venninne synes også dette er galt, men vi vet ærlig talt ikke hva vi skal gjøre.

Flere ganger vet jeg at politiet har vært ekstremt nært å finne noe, men selvfølgelig slår det feil.

Jeg vil ikke ha denne dopen her ! Men når det er en så liten by , så kjenner man de fleste innvolverte , å man vil jo ikke sladre på barndomsvenner,døtrene til, sønnene til, kjæresten til , venner osv.

Man har jo et håp om at det skal snu , og de skal slutte .

Jeg kunne fortalt politiet ganske mye , men jeg vet verken framgangsmåte eller hvilken informasjon de ser på som nyttig.

Tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kongsvinger? Jeg hadde flytta.

Skrevet

Er ikke kongsvinger nei :P

Men nå vet jeg i alle fall hvor jeg ikke skal flytte vist det blir mulig noen gang ;)

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Er ikke kongsvinger nei :P

Men nå vet jeg i alle fall hvor jeg ikke skal flytte vist det blir mulig noen gang ;)

Jeezes i hva slags helvete på jord er det du bor hen?

Skrevet

Jeezes i hva slags helvete på jord er det du bor hen?

På en gudsforlatt plass !

Men selvfølgelig, kommer det noen utenbys fra, så ser nok dette ut som en idyllisk by, hvor til og med ungdommen er ute og sykler tur ;-) Jeg tror virkelig ikke at den eldre garde eller onkel politi vet noe om dette, så denne byen er ikke kjent for å ha et narkotika problem heller.

Rart hvor mye som lurker i kulissene når man ser etter .

Gjest BettyBoop28
Skrevet (endret)

På en gudsforlatt plass !

Men selvfølgelig, kommer det noen utenbys fra, så ser nok dette ut som en idyllisk by, hvor til og med ungdommen er ute og sykler tur ;-) Jeg tror virkelig ikke at den eldre garde eller onkel politi vet noe om dette, så denne byen er ikke kjent for å ha et narkotika problem heller.

Rart hvor mye som lurker i kulissene når man ser etter .

Er det en by eller er det på bygda? For har hørt at sånt er vanlig i bygda der ungdommer ikke har en dritt å gjøre. Politiet og den eldre garde har tydeligvis skylapper? De vet det kanskje men vil ikke det skal komme ut?

Endret av BettyBoop28
Gjest Raindrops
Skrevet

Hvis du vil gå til politiet så gjør du det. De er nok interessert i alt av informasjon, og vet å stille de rette spørsmålene.

Utover det å fortelle til politiet eller eventuelt andre voksne, så er det ikke så mye du kan gjøre med dette, annet enn å holde deg unna.

Skrevet

Er det en by eller er det på bygda? For har hørt at sånt er vanlig i bygda der ungdommer ikke har en dritt å gjøre. Politiet og den eldre garde har tydeligvis skylapper? De vet det kanskje men vil ikke det skal komme ut?

Det er en by , men så vidt . En fattig sådan også . Null kultur tilbud, fordi det er for dyrt for kommunen å drive.

Tror nok det er noen sterke skylapper ute å går, og for lite politi til å kunne håndtere..

Hvis du vil gå til politiet så gjør du det. De er nok interessert i alt av informasjon, og vet å stille de rette spørsmålene.

Utover det å fortelle til politiet eller eventuelt andre voksne, så er det ikke så mye du kan gjøre med dette, annet enn å holde deg unna.

Andre voksne? Jeg tror jeg hadde følt meg dum som 26 åring å sprunget til noen "andre voksne". Og uansett så vet de det , er bare disse skylappene som er oppe. Det er vel meningen at jeg også skulle hatt de på, men den gang ei.

Når jeg tenker over det , slik som BettyBopp sier det , så er det faktisk alt for mange skylapper ute å går...

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Det er en by , men så vidt . En fattig sådan også . Null kultur tilbud, fordi det er for dyrt for kommunen å drive.

Tror nok det er noen sterke skylapper ute å går, og for lite politi til å kunne håndtere..

Andre voksne? Jeg tror jeg hadde følt meg dum som 26 åring å sprunget til noen "andre voksne". Og uansett så vet de det , er bare disse skylappene som er oppe. Det er vel meningen at jeg også skulle hatt de på, men den gang ei.

Når jeg tenker over det , slik som BettyBopp sier det , så er det faktisk alt for mange skylapper ute å går...

Ja må det være for det er jo merkelig om du er den eneste voksne som vet om dette her..

Gjest Raindrops
Skrevet

Aha, beklager, fikk inntrykk av at du var en del år yngere. Men da er det vel bare å gå til polititet da. Jeg tror ikke du vinner så mye på å konfrontere ungdommene selv iallefall.

Skrevet

Hvis ikke du trives best med skylapp selv da

Skrevet

Jeg er feig og alt for hyggelig.

Hater det !

Blir nok skylapper ennå en liten stund tror jeg, huff.

Egentlig håper jeg at jeg tilfeldigvis blir stoppet av politiet i en eller annen kontroll også bare peke ut noen hus eller noe.

Syns det er så drøyt å bare gå på politistasjonen, bare for å øddelegge liv.

(Vet at de øddelegger mer liv med den dopen, men..)

Huff, den hyggeligheten.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Hater det !

Blir nok skylapper ennå en liten stund tror jeg, huff.

Egentlig håper jeg at jeg tilfeldigvis blir stoppet av politiet i en eller annen kontroll også bare peke ut noen hus eller noe.

Syns det er så drøyt å bare gå på politistasjonen, bare for å øddelegge liv.

(Vet at de øddelegger mer liv med den dopen, men..)

Huff, den hyggeligheten.

Du ødelegger ikke liv ved å snakke med politiet. De som driver med stoff er allerede i ferd med å ødelegge sine egne liv.

Skrevet (endret)

Trenger da ikke troppe opp på stasjonen heller...

Gi dem en pling, og gi noen navn. Du kan selvsagt være anonym i slike saker....

Jeg tror forresten ikke foreldrene til disse ungdommene synes du er veldig hyggelig som ikke sier ifra....

Endret av kaprifolen
Skrevet

Voss?

Skrevet

...

Huff, den hyggeligheten.

Huff, den feigheten!

:heks:

Skrevet

Send et føkkings anonymt brev, da.

Skrevet

Hyggelig? Kaller du deg hyggelig fordi du er for feig til å si fra? Kall nå heller en spade for en spade. Jeg kunne nok også vært for feig til å si fra, men jeg skjuler meg da ikke bak "det er fordi jeg er så hyggelig".

Jeg støtter dem som foreslår anonym varsling.

Gjest Koala Lompa
Skrevet

Skriv et velforumulert og anonymt leserinnlegg til lokalavisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...