AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Jeg blir stadig spyttet i øyet av nærgående venner som jeg har samtaler med - Ikke store klaser men jeg får altså "dråper" i øyet fra spyttet deres. Jeg merker det svir i et øyeblikk,noen ganger mer enn andre..Dette har skjedd med meg tre ganger siden sent i høst. Irriterende....Farlig? Sett at de feks er forkjølet eller har annen smitte i munnen...Det er vel ikke bra å få sånt inn på øyet?? 1
Aldrisur Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Det er skikkelig ekkelt, men jeg tror det er verre å få det i munnen. Prøv å holde lengre avstand til dem du. 1
Gjest NozMonster Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Det er skikkelig ekkelt, men jeg tror det er verre å få det i munnen. Prøv å holde lengre avstand til dem du. eller bare si fra rett ut! da har vedkomne også mulighet til å gjøre noe med problemet sitt... (men hun må jo virkelig være klar over det? man ser det jo selv! ) 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Jeg trodde det var farlig, jeg, hvis personen har en sykdom som hepatitt eller hiv... Eller har jeg sett for mange zombiefilmer? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Hehe, jeg får prøve det. Ikke lett da når man feks sitter på et utested og prater, eller står på grei avstand fra hverandre under en samtale. Noen spytter jo mer og lengre enn andre... Det jeg tenker er jo at vi har jo slimhinner i øynene? Det er vel ikke bra å få alt mulig av bakterie og smitte fra munn oppi der? 1
Gjest NozMonster Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Nei, det er ikke farlig. det skal man ikke si for sikkert- det er trossalt mange farlige sykdommer som sprer seg via dråpesmitte 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Det er altså tre forskjellige folk som har spyttet meg i øynene. -ts 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Slimhinner har et eget immunforsvar, vi har også det i øyet (tårevæsken vasker vekk skitt og bakterier ganske kjapt). Angående HIV-smitte mener jeg at det er teoretisk mulig at man blir smittet via spytt, men det har aldri skjedd så vidt man vet (hvis man ikke tungekysser med åpne sår i munnen). Og jeg mener at man må ha ganske store mengder spytt for at det skal være en risiko. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 det skal man ikke si for sikkert- det er trossalt mange farlige sykdommer som sprer seg via dråpesmitte Ok, nevn noen som smitter via øyet da! 1
Gjest NozMonster Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Ok, nevn noen som smitter via øyet da! hun treffer deg nok ikke KUN i øyet HVER bidige gang :gjeiper: du får det nok inn skarru se... øyet er jo forsåvet også et hull i kroppen som sikkert kan ta inn basilusker (?)
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 JEg fant denne infoen TS Hello, The type of contact that you describe is extremely low risk--probably close to zero risk. For the HIV virus to be transmitted in saliva by way of mucous membranes, the source person would need to have an open sore in their mouth and the person being "spit on" or "licked" would also have to have a disruption in the mucous membrane barrier (a laceration, cut, or sore). I hope this was helpful. ~•~ Dr. Parks This answer is not intended as and does not substitute for medical advice. The information presented in this posting is for patients’ education only. As always, I encourage you to see your personal physician for further evaluation of your individual case. 2 Comments eagertolearn Jun 18, 2008 One last thing (since I ran out of space to type)....Im only asking that because im assuming that just like eye drops, the liquid might hit the rim of your eye/eyelashes and you BLINK a few times to bring the eyedrop into the eye. Am I wrong? Maybe I am overanalyzing this situation and the comparison is not the same because after all, the eye was closed to begin with. We called two HIV hotlines and asked them if you could transmit HIV through spitting in the eye and they said NO because it wasnt in a form break milk, blood, vaginal fluid, seman. So assuming theres little to no risk with spitting INTO the eye, im assuming theres definetly no risk with the eye closed. ~•~ Dr. Parks This answer is not intended as and does not substitute for medical advice. The information presented in this posting is for patients’ education only. As always, I encourage you to see your personal physician for further evaluation of your individual case. 2 Comments
Aldrisur Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Ja, usjameg Noz, enig med deg. Vi må se å få tetta igjen alle disse hullene før det er for seint
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 hun treffer deg nok ikke KUN i øyet HVER bidige gang :gjeiper: du får det nok inn skarru se... øyet er jo forsåvet også et hull i kroppen som sikkert kan ta inn basilusker (?) Hei jeg er TS Det var en mann som spyttet meg i øyet første gangen, det svei godt etterpå. Samme kveld spytta en jente meg i øyet, det svei litt det også, så jeg tror hun traff.. I dag var det en annen mann, og det svei vel litt det og så jeg tror de er flinke på å treffe skjønner du..rart det der. Men satser på det er ufarlig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #17 Skrevet 19. januar 2012 Hei jeg er TS Det var en mann som spyttet meg i øyet første gangen, det svei godt etterpå. Samme kveld spytta en jente meg i øyet, det svei litt det også, så jeg tror hun traff.. I dag var det en annen mann, og det svei vel litt det og så jeg tror de er flinke på å treffe skjønner du..rart det der. Men satser på det er ufarlig. Hvorfor driver folk å spytter deg i øyet????
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2012 #18 Skrevet 19. januar 2012 Klamydia kan man få i øyet... Men ikke ved at noen spytter deg i øyet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå