Gå til innhold

This... not this..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk som ikke gidder å trene klager sånn...

Hvis man blir så anorektisk tynn og totalt uten muskler av å trene, så skjønner jeg godt hvorfor folk ikke gidder... :filer:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir så anorektisk tynn og totalt uten muskler av å trene, så skjønner jeg godt hvorfor folk ikke gidder... :filer:

Tror du missforstod, for kommentaren gjaldt vel heller tjukka. (Og ja hun er bælfeit)

Og for å få klarhet i fakta, Marilyn Monroe var ikke noen + size model. Selv etter dagens standarder var hun under gjennomsnittlig tynn! Så feministmyten om at Marilyn er den perfekte, naturlige +size jenta holder ikke mål i det hele tatt. Sammenlign gjerne bildet av tjukka på toppen med 3 av Marilyns mest berømte bilder så ser du forskjellen

Marilyn 1

Marilyn 2

Marilyn 3

Eller se bildene i denne saken, dette er fra kvelden da hun sang Happy Birthday til presidenten.

En av historiens mest fantastiske kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du missforstod, for kommentaren gjaldt vel heller tjukka. (Og ja hun er bælfeit)

Og for å få klarhet i fakta, Marilyn Monroe var ikke noen + size model. Selv etter dagens standarder var hun under gjennomsnittlig tynn! Så feministmyten om at Marilyn er den perfekte, naturlige +size jenta holder ikke mål i det hele tatt.

Jeg henger ikke helt med her.

"Tjukka", som du kaller henne, er da vitterlig Marylin Monroe.

Og feministmyten????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger ikke helt med her.

"Tjukka", som du kaller henne, er da vitterlig Marylin Monroe.

Og feministmyten????

http://theberry.com/2009/12/04/iconic-marilyn-monroe-1949-photo-shoot-13-photos/

Der har du bildene fra den ikoniske Marilyn Monroe beach shooten. Det øverste bildet kan være ekte men da er det tatt med en vidvinkellinse på kloss hold og er ikke ett av bildene som faktisk ble berømte. Sannsynligvis så er det enten en annen modell som likner eller sterkt photoshoppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis så er det enten en annen modell som likner eller sterkt photoshoppet.

Ok.

Eller så er det nettopp ikke photoshoppet.

Spiller ingen rolle for meg, pen var hun på alle bildene uansett. :)

Jeg er mye mer interessert i hva som menes med "feministmyten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marilyn har jo i alle år blitt brukt som postergirl for at jenter skal timeglassfigur og litt størrelse på seg. Og blitt beskrevet som en size 12 eller til og med 14. Mens hun faktisk var en size 2 med en midje som lå 30-40% under ei gjennomsnittlig jente av samme størrelse. Når de skulle selge en større samling av klær som tilhørte Marilyn så måtte de bruke kniv på mannekengene for å tynne ut midjen fordi hun var så ubegripelig tynn.

Med andre ord, rene myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel på hvor fjernt det er å bruke de klassiske "pin up girls" som eksempel på at "store" jenter kan være pene. For de var virkelig ikke store. Mener å huske at Marilyn veide rundt 50 kg eller så, og hun var - og er - sett på som en SLANK dame. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt eksempel på hvor fjernt det er å bruke de klassiske "pin up girls" som eksempel på at "store" jenter kan være pene. For de var virkelig ikke store. Mener å huske at Marilyn veide rundt 50 kg eller så, og hun var - og er - sett på som en SLANK dame. :)

Nei, bare utrente. Hadde ingen muskler og mye fett noe som gjorde at de ser annerledes ut enn dagens toppmodeller. Men målene hennes var allikevel så smale at hun kunne ha vert en toppmodell per i dag.

Hun hadde bare en helt ekstremt smal midje som gjorde at hun hadde kurver til tross for liten størrelse. Og om ikke noe annet så var hun mer usunn enn dagens toppmodeller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på hvordan folk kan bli SÅ sinte av en diskusjon på internett, over et menneske som levde hele livet sitt med AKKURAT denne typen oppmerksomhet "hvor tynn er hun, hva har hun på seg, hvordan kan hun se slik ut, hun er tynn, hun er tykk". Tenk på at hun tok livet av seg.. tenk på at folk fortsatt tar livet av seg på grunn av ting som dette. :nei:

Å sitte å lire av seg ting som "tjukka" og at det ser unaturlig/stygt ut etc, - jeg begriper ikke at man har samvittighet til å hetse andre mennesker på den måten. Man kan da ikke være mye voksen når man får seg til å si sånne ting til bilder/mennesker man ikke vet noenting om?

Synes det er leit at det blir en sånn ufin diskusjon av det i det hele tatt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip*

Det som opprører er jo at det skal være så forbanna greit å mobbe tynne mennesker for tiden. Mens de som har lagt på seg 50 kilo plutselig skal late som om de er sexsymboler. Fake bilder av Marilyn for å gi folk ett intrykk av at det liksom pleide å være idealet?

Det er latterlig men de gjør sitt beste for å lure seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som opprører er jo at det skal være så forbanna greit å mobbe tynne mennesker for tiden. Mens de som har lagt på seg 50 kilo plutselig skal late som om de er sexsymboler. Fake bilder av Marilyn for å gi folk ett intrykk av at det liksom pleide å være idealet?

Det er latterlig men de gjør sitt beste for å lure seg selv

Det er ikke greit å mobbe noen på grunn av utseende, tynn eller tykk. Alle har stort sett et ansvar for hvordan de ser ut, bortsett fra ved sykdom o.l, og andre SKAL respektere de valgene mennesker tar mtp sitt eget ytre.

At andre tar regningen for at folk ikke tar vare på seg selv, DET er en helt annen sak, men dette rettferdiggjør ikke heller mobbing i mine øyne.

Klart det skal være lov å diskutere hva som er sunt eller ikke, men dette gir seg ikke alltid uttrykk i utseende. At noen er 20 kg overvektig synes som regel på utsiden, mens den som røyker en tjuepakning om dagen vil være like usunn selv om h*n ikke ser slik ut. Hvordan kan vi vanlige dødelige da bestemme oss for at den ene er et dårligere menneske enn den andre? Det synes jeg ikke vi har rett til å gjøre, jeg da, og mener at de begge trenger støtte og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit å mobbe noen på grunn av utseende, tynn eller tykk. Alle har stort sett et ansvar for hvordan de ser ut, bortsett fra ved sykdom o.l, og andre SKAL respektere de valgene mennesker tar mtp sitt eget ytre.

Egentlig så er det vel ingen som SKAL respektere en forbanna dritt. Jeg respekterer ikke det faktum at mennesker lar seg selv forfalle fullstendig i et berg av fett eller ødelegger seg med å leve på 3 agurkskiver og et eple om dagen.

Jeg har ikke noe med det, så jeg går ikke rundt og slenger dritt eller er nedlatende, men respekterer man ikke et menneskes valg så gjør man ikke det. Det er ikke noe man kan velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare utrente. Hadde ingen muskler og mye fett noe som gjorde at de ser annerledes ut enn dagens toppmodeller. Men målene hennes var allikevel så smale at hun kunne ha vert en toppmodell per i dag.

Hun hadde bare en helt ekstremt smal midje som gjorde at hun hadde kurver til tross for liten størrelse. Og om ikke noe annet så var hun mer usunn enn dagens toppmodeller

Jeg har lest flere bøker om Marilyn Monroe, og hun trente faktisk både med vekter og jogging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest flere bøker om Marilyn Monroe, og hun trente faktisk både med vekter og jogging. :)

Kan ha med kosthold å gjøre, de visste ikke like mye om hvordan man skulle få en lav fettprosent i forhold til kroppsvekt før.

Verdt å lese en bok eller to om henne btw? Er jo interessant dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du missforstod, for kommentaren gjaldt vel heller tjukka. (Og ja hun er bælfeit)

Nei jeg forstod godt hva Marregutt mente, og du er tydeligvis av samme oppfatning som han; normalvektig/på grensen til lubben er fedme og alltid et resultat av fråtsing og manglende trening. Men igjen, dette er KG i et nøtteskall, så jeg er ikke overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...